Skrivarhelvete!!!

#1 - 3 april 2006 07:01
Murphy`s lag (alltså Lagen om all jävlighet) gjorde sig gällande för mig denna morgon. Jag har tillbringat hela natten framför datorn med en hemtenta om HRM (Human Resource Management) som ska lämnas in idag. När jag väl var klar runt 8-snåret och det var dax för den underbara utskriften strejkar min sabla skrivare eftersom färgpatronen är slut. Detta trots att jag endast ska skriva ut arbetet med svart bläck som jag har en patron av sittande i skrivaraset och som är helt full! Min skrivare är helt flippad eftersom den promt ska ha en färgpatron med bläck i annars vägrar det snikna aset att skriva ut mitt verk!

Ja det får väl bli till att knalla iväg till akademibokhandeln vid universitetet när de öppnar vid 10-tiden och se om de har en färgpatron. Surt också att de bara säljer svindyra orginalpatroner. Men va fan jag orkar inte skriva ut skiten i skolan så det får väl bli på detta vis, fan!

Livet är allt bra surt ibland!
#2 - 3 april 2006 07:20
Det är möjligvis inte så att du har två svarta färgpatroner? En som skall användas vid utskrifter i svart/vitt och en svart färgpatron som används då skrivaren ska skriva ut dokument med en massa olika färger på?
Detta har även hänt mig och om jag inte minns helt fel så klickade jag i rutan Gråskaleutskrift som går att finna i skrivarens inställningar.
Pröva gärna detta, kan hända att jag minns fel..
#3 - 3 april 2006 07:37
Jag har två separata patroner, en med färg svart och sedan en med färgerna blå, röd och gul.
Jag har hållt på och trixat med skrivarinställningarna men det fungerar inte även om jag klickar i utskrift i endast svart. Jag har tyvärr inget alternativ på min skrivares inställningar för gråskaleutskrift. Så vad jag än gör finns endast ett unket alternativ och det är att köpa en ny färgpatron trots att jag inte behöver den egentligen. Ja de e förjävligt :/
#4 - 3 april 2006 07:49
Tack ändå elinor för tipset trots att det inte funkade/inte fanns!
#5 - 3 april 2006 07:57
Där rök mitt inplanerade köp av en foderautomat för den här månaden, fan också! :(

Annons