Ursprungligen skickat av Kuhlii
Sååååå... vad tycker ni om Mona-Lisa då?
En ren marknadsföringskupp. Klart överskattad tavla, åtminstone om man betänker den idioti som omger den. Största anledningen till att den är känd är ju att den blev stulen från Louvren. Gå till Louvren och titta på den, så förstår du vad jag menar. Dvs, titta på turisterna som fyller hela rummet kring den lilla tavlan som finns i en nisch bakom pansarglas. Man kommer inte fram.
Dessutom vurmar jag snarare för konst som bärs av ett uttryck, snarare än konst som bärs av konstnärens skicklighet. (Hellre sen Picasso än tidig, liksom, även om han inte är en favorit heller.)
För övrigt skall jag tentera 8p marknadsföring på lördag, och direkt efteråt skall jag till min körs julkonsert, så jag inte ens hinner byta om emellan, så jag får skriva i frack... (Kören är Akademiska Kören, Göteborgs universitets manskör. Som uppträder i frack. Av varierande sunkighet... [;)]) Och sedan var det ju det där med att plugga. Jag skall kunna ungefär 1200s litteratur, och jag har väl läst 250. Tung vecka... [xx(] Dessutom är alla kvällarna bokade, ikväll hade jag sångrep, imorgon skall jag träffa lite folk från ett datorforum över en öl (kanske två), på onsdag skall jag träffa en kusin och på torsdag har jag ett gig med tre andra killar ur kören, vi skall sjunga på en julfest, Manpowers tror jag det var. Grymt tung vecka.
I syfte att slippa plugga en liten stund till, så kan jag ju nämna att jag skall byta hårddisk i min dator imorgon, från 6 till 30gb. Det skall bli så J***a skönt!
Nöjd för en stund, Kuhlii? [;)]