Jag vet att det har varit på tapeten många gånger...
Algskrapa! Vad är bäst?
Är det någon som repat glaset med rakblad, är det möjligt?
Är isskrapa i plast bäst, eller kreditkort?
Är det någon som repat glaset med rakblad, är det möjligt?
Vad är bäst?
Fiskarna skräms betydligt mer av det vibrerande "ljudet" från en mag-float än av att du härjar med armarna i karet, t.o.m mina jaguarciklider som i övrigt är så gott som omöjliga att skrämma backar undan lite lätt från mag-floaten... Stoppar jag ner armarna så blir de bara arga och vill köra bort mig. I mitt fall så blir det därför mag-floaten som används eftersom jag hellre undviker att bli biten än gör fiskarna lite nervösa.Ursprungligen skickat av smurfmats
har faktiskt inte provat isskrapan. låter ju bra men det känns ändå som magfloaten är bättre då man slipper köra ner hela armen o härja i akvariet o skrämma firrarna i onödan...
Du kanske har rätt, det är möjligt att fiskarna kan vänja sig vid "bullret" från magneterna så småningom. I så fall, räknar man bort det där med att skrämma fiskarna och bara koncentrerar sig på att algerna ska bort så håller jag med om att magfloaten är ruskigt bra.Ursprungligen skickat av smurfmats
mina fiskar skräms iaf mer av att jag kör ner armen, men det kan ju bara vara mina fiskar vad vet jag..