Håller med Jarinen i det han skriver, men samtidigt så får ju mattias14 skylla sig själv eftersom hans eget språk riktade mot SERIÖSA svar ibland har varit oförskämt och hans inlägg är motsägelsefulla.
Tycker inte heller att att svar som nedanstående och liknande (flera liknande har förekommit) för frågan framåt.
"Är det inte bättre att vi "lite äldre" (alltså, urrk) kan förklara för honom att det är djurplågeri att ha fiskar i skålar"
Att ha fiskar i skålar är inte djurplågeri på något sätt, däremot att ha fiskar i för liten vattenvolym (som det handlar om i denna fråga) är djurplågeri, men det är definitivt inte samma sak.
Är det sant? Låter helt bisarrt... har inte folk mer förstånd? Vilka är det som ville köpa kuber av dig? Eller skämtar du med oss aprillo?
Absolut inget skämt.
Det står ju också på "Första sidan" vid min och Christians mailadress - "Vi har dock tyvärr inte möjlighet att svara på frågor om fisk eller ditt akvarium. Dessa skall ställas i forumet." - ändå får jag varje dygn 10-15 fiskfrågor via mail (jag deletar dem direkt utan att svara).