Skonsammaste avlivning av Tigerbarber?

#1 - 25 april 2006 17:24
Hej,

Jag har 9 st Tigerbarber. På senaste tiden har jag upptäck att de troligtvis ätit upp ett stort antal andra fiskar i mitt sällskapsakvarium.

Har försökt sälja dem men ingen vill ha dem.

Om jag då måste göra mig av dessa 9 barber, vilket är då det skonsammaste sättet?
#2 - 25 april 2006 18:18
vad är det för fiskar du saknar?
tigerbarber är fenbitare, men jag tror inte de kan ha ihjälp en fisk!

prova att sätt ut en gratisannons på www.akvarieguiden.nu
#3 - 25 april 2006 18:52
Om du nu är tvungen att avliva är skonsammaste sättet att hugga av huvudet...:(
#4 - 25 april 2006 21:10
[quote=lenis3]vad är det för fiskar du saknar?
tigerbarber är fenbitare, men jag tror inte de kan ha ihjälp en fisk!

prova att sätt ut en gratisannons på www.akvarieguiden.nu[/quote]

De kan dessverre ta livet av andre fisk. Mine tigerbarbeyngel (1,5-2 cm), tok livet av fisker som var opptil 3 ganger større enn seg selv :(
#5 - 25 april 2006 21:13
[quote=Ragiss]Hej,

Jag har 9 st Tigerbarber. På senaste tiden har jag upptäck att de troligtvis ätit upp ett stort antal andra fiskar i mitt sällskapsakvarium.

Har försökt sälja dem men ingen vill ha dem.

Om jag då måste göra mig av dessa 9 barber, vilket är då det skonsammaste sättet?
___________[/quote]

Om du har mulighet til å kjøpe en større tank til dem (helst 200 liter + +), så gjør tigerbarber seg som utrolig bra egenartstankfisk :)

Håper du finner noen som vil overta dem

Lykke til!
#6 - 25 april 2006 21:18
[FONT=Comic Sans MS][COLOR=darkorchid]Ett alternativ kan väl vara att fråga i en zooaffär om de kan ta emot dem? Det har jag gjort och till och med fått något annat i utbyte, dock inte tigerbarber men om det är ett helt stim så måste det ju fungera?[/COLOR][/FONT]
#7 - 25 april 2006 21:33
Min avatar gillar tigerbarbeque! ;)
#8 - 25 april 2006 21:35
håller med desiredillusion,, ett artakvarium med MASSA tigerbarber är otroligt fint o se på.. de hade ja absolut gjort om ja hade haft möjligheten. vbmenu_register("postmenu_785816", true);
#9 - 25 april 2006 23:16
[quote=Ragiss]Om jag då måste göra mig av dessa 9 barber, vilket är då det skonsammaste sättet?[/quote]

kan du omplacera dom är det det bästa.
bortskänkes annons har jag kört med själv och funkar.

gällande avlivning.
http://www.ciklid.se/artbeskrivningar_artikel_visa.asp?NR=779
#10 - 26 april 2006 07:10
[quote=daniel60]Min avatar gillar tigerbarbeque! ;)[/quote]

[FONT=Comic Sans MS][SIZE=6]*LOL*:D [/SIZE][/FONT]
#11 - 26 april 2006 07:31
[quote=daniel60]Min avatar gillar tigerbarbeque! ;)[/quote]
[FONT=Comic Sans MS][COLOR=darkorchid]Å min gillar spansk Rioja... :D[/COLOR][/FONT]
#12 - 27 april 2006 09:39
Tja, det skonsammaste skulle ju vara om du ger dom till mina ormhuvudsfiskar :)
#13 - 27 april 2006 17:37
[quote=lenis3]vad är det för fiskar du saknar?
tigerbarber är fenbitare, men jag tror inte de kan ha ihjälp en fisk![/quote]

Det är 8 Neontetror, 1 Tigerbarb (den minsta) och 3 Kopparbarber som bara gått upp i rök! :(

Det är också ett antal malar som inte försvunnit, utan helt plötsligt dött, kan Tigerbarberna ha varit på dem?
#14 - 27 april 2006 17:42
Jag har sattit ut en annons (ej gratis) på nätet om Tigerbarberna. Har också sattit ut lappar i området där jag bor, att jag skänker bort dem. [:o]
_______
Ragiss

Annons