sköljning av grus/sand

#1 - 10 januari 2010 18:58
tänkte bara kolla om någon hade något bra tips på hur man lättast sköljer ren ny sand/grus från allt j*vla damm? :confused:[:o] alltså när man köpt nytt i butik :p
#2 - 10 januari 2010 19:02
Häll i ca 1/3 sand i en hink, fyll på vatten och sen ner med nävarna och rör runt och byt vatten tills vattnet blir klart, och sen är det bara att upprepa till sanden är slut i påsen ;):D
#3 - 10 januari 2010 19:18
Har du ett stort kar kan det ta hur lång tid som helst.
Vid stora mängder sand/grus så rekommenderar jag en betongblandare. Fast med de utetemperaturer vi har just nu kan det bli lite kärvt.;)
#4 - 10 januari 2010 19:21
PiaJo skrev:
Häll i ca 1/3 sand i en hink, fyll på vatten och sen ner med nävarna och rör runt och byt vatten tills vattnet blir klart, och sen är det bara att upprepa till sanden är slut i påsen ;):D

Jag körde precis den metoden när jag spolade ca 75Kg Rådasand i höstas... Vilken fin peeling jag fick på köpet! :d Men sanden blev väldigt ren!! :)

(Ha en liten skopa/spade tillhands när du får ont i fingrarna...)
#5 - 10 januari 2010 19:26
Kör med durkslag till att börja med och sen PiaJo´s metod efter.
#6 - 10 januari 2010 19:32
PiaJo skrev:

Precis så gjorde jag när jag startade mitt 96L i höstas :) men då verkar ju det vara den lättaste lösningen :)

Sehkn0: gillar ditt tips starkt åxå :) men som sagt... lite vågat och göra det nu ;)
#7 - 10 januari 2010 20:07
Vilken fin peeling jag fick på köpet! :d

Japp, babylena händer får man..
#8 - 10 januari 2010 20:10
jag kör också med spann sen kör jag ner duschslangen rör runt lite då och då och låter det stå tills vattnet är klart. funkar utmärkt
#9 - 10 januari 2010 21:21
Duschar genom ett durkslag. Sätter surkslaget i en hink så slipper jag hålla tyngden själv. Spolar igenom ca 15-20 sekunder. Funkar perfekt.

Annons