Skiter alla malar lika långa/mycket?

#1 - 10 november 2004 17:09
Undrar bara följande.
Skiter alla malar lika mycket?

Dom jag har nu, vet inte säkert sort men det en vanlig
sort mörk brun fläckig, dom kan skita skitar som är typ
ca 50cm långa, inte så kul när dom fastnar i växter lr
rötter. Beror det på att dom är rätt stora (15 cm)?

Eller beror det på vad man ger dom för mat kanske?
#2 - 10 november 2004 17:21
min pleco skiter oxå väldigt långa och mycket... bara att ta upp om de sätter sig i växterna... [:)]
#3 - 10 november 2004 17:27
Jag tycker det låter väldigt mycket för en så pass liten mal.. Tror nog du ska överväga att mata mindre. Mina ancistrusar är inte alls i närheten av såna längder, men om någon annan säger emot så backar jag...
#4 - 10 november 2004 17:31
Ja men om det nu inte fastnar i växterna lr rötter så lägger det sig gärna på ngt lungt ställe i akvariet där inte pumparna rör runt, så blir det värsta högen med skit där.

Man orkar ju inte hålla på och slamsuga allt för ofta.

Och visst, skulle säkert kunna dra ner på maten, men jag tänker nästan att det är bättre dom får för mycket än för lite. Inte kul o simma runt hungrig =)
#5 - 10 november 2004 17:45
vad har du för mal då? det är ju skillnad på hur långa skitarna blir hos mina ancistrus och min pleco
#6 - 10 november 2004 18:05
Vet inte vad det är för sort.
Följde med när jag köpte akvariet.

Här är en liten bild, skärpan suger men
dom är ju aldrig stilla så det blir som det blir.

http://img59.exs.cx/my.php?loc=img59&image=Bild40.jpg
#7 - 10 november 2004 18:29

Det är en plecostomus ja dom skiter mycket väldigt mycket helt normalt vänta bara tills den är 40 cm lång då skall du få se på tollor.
#8 - 10 november 2004 19:39
Okej, skiter alla malar så mycket eller är de tolika från art till art?

Den får nog följa med akvariet när jag säljer det med andra ord, gillar inte bajset =)
#9 - 10 november 2004 20:19
själv tycker jag inte att man kan göra sig av med en mal bara för att den skiter mycket! det är bara att ta bort, det tar inte så lång tid. Att ha ett akvarium innerbär faktiskt ett ANSVAR..
#10 - 10 november 2004 20:43
Lr så kan man ju kolla upp vad det e för fisk man köper
#11 - 10 november 2004 21:22
mina ancistrusar skiter bara små halvcentimeterskorvar.... fasst desto fler av dem:)
#12 - 10 november 2004 21:31
men varför ta bort skit blir ju bara nyttigt för växterna i akvarietoch så kanske inte matat mycket heller men kanske har mycket alger jag har en pleco på 25+cm och han skiter inte mycket
#13 - 10 november 2004 21:32
Fick MED dom MED akvariet när jag köpte det, så jag köpte inte lösa malar.......

Sen va frågan bara om alla skiter lika mycket, om dom inte göra det köper jag hellre någon annan sort som inte göra det och skickar med dom till nästa ägare då jag inte tycker dom är speciellt snygga heller.

Men om alla skiter lika mycket kunde jag lika gärna ha kvar dom, GOONI / Edlund läs gärna allt innan ni håller på som ni gör.................
#14 - 10 november 2004 21:39
nej alla malar skiter inte lika mycket. har 6 st malar och dom skiter alla olika mycket, dom två största (ca 20 cm )kan lägga riktigt långa korvar. medans dom andra lägger 2-3 cm.
Ok jag ska läsa allt nästa gång..
#15 - 10 november 2004 21:44
men vad f*n är du rädd för bajs eller akvariet spricker inte fall den är bajs i akvariet vettu grabben ;)
#16 - 10 november 2004 21:48
Hehe, rädd o rädd för bajs är jag inte. Inte mal bajs iaf, möjligvis mänisko bajs.

Qwerty : Hmm förstod inte riktigt din mening, den va faktiskt lite svår att förstå :)

Men nej, jag är inte rädd för mal bajs, tycker
bara att det inte ser allt för snyggt ut.

Vilket tycker du är snyggast när du varit på toa o skitigt.
Innan eller efter du spolat? =P
#17 - 10 november 2004 21:50
det är kanske inte så snyggt och trevligt för fiskarna om det är skit överallt. själv tar jag bort det mesta.det blir lite trevligare att titta på akvariet då.
#18 - 11 november 2004 01:26
*s* Detta är en riktig skittråd *s*
<font size="1">
Kunde inte låta bli att komentera er med allt kul ni skriver. Har fått mig ett gott skratt nu innan jag ska lägga mig så nu kan jag sova med ett stort leende på läpparna.</font id="size1">

Annons