Min sambo har börjat få lite akvarieintresse efter att ha köpt gröna och gula räkor från Tyskland. De ynglar av sig friskt så nu snodde han expediten från mig på Bromma Zoo (vid flygplatsen) och ville köpa en mal till sitt kar. Jag ville inte lägga mig i så mycket utan tänkte odla på hans nya intresse.
Det enda jag la till är frågan om hur känsliga och stora malarna blir. Jag kan tillägga att jag inte är någon malfantast utan har kört på räkor som städpatrull..
Expediten lurar på oss en L085, Golden Nugget som fasen blir 30 cm!!! och behöver 400 L!!! Jag hade t om påpekat att den skulle bo i mitt 240 L när den börjar bli större. Dessutom står det i artbeskrivningen att den är jättesvår och känslig och behöver matas flera gånger om dagen!!! Jesus, vi åker till landet nu i 10 dar.. Vad fasen gör jag nu???[:(!] Jag lär ju få riva hela karet också om jag ska få tag i den!!! Sambon är ju givetvis dämpad i sitt nyintresse nu oxå!! [:(!]
Själv blev jag ju inspirerad och köpte några sötnosar till mitt stora kar som kallades för "Rockamal" men nu kan jag inte hitta dem på artbeskrivningarna. Någon som vet vad det är? (Fenorna gör att de ser ut som små rockor). ;) Jag kom på sedan att de kanske inte gillar sand, som jag har i mitt kar!???