Skillnaden på Aqauael fan och uni?

#1 - 23 maj 2010 11:22
Jag har blivit barnsligt förtjust i Aquael pumparna, och kör just nu en fan mini plus i utan plastkåpa hos mina räkor.
Är nu på jakt efter fler, men verkar inte vara många butiker som tar hem utan det är internetshopping som gäller.
Däremot har vissa butiker aquaels uni filter och det jag undrar nu är, Vad är skillnaden?
Kan dessa också köras utan plastkåpa så räkorna kan knata runt på skumfiltret?
#2 - 23 maj 2010 17:59
Unifilter håller en lite högre kvalité tycker jag och har även en keramisk axel (dock ej de mindre modellerna 280, 360) och är väldigt tystgående! Unifilter 500 och uppåt har 2 individuella filterpatroner och kan också köras utan kåpa om så önskas!
#3 - 24 maj 2010 11:56
Det är just 360 jag funderat på.
Har lite svårt att få tag på fan mini plus och har hittat uni 360 till ett bra pris.
Men om den inte har de funktioner jag vill ha så är det ju ingen ide.
#4 - 24 maj 2010 12:42
mollsan skrev:
Det är just 360 jag funderat på.

Har lite svårt att få tag på fan mini plus och har hittat uni 360 till ett bra pris.

Men om den inte har de funktioner jag vill ha så är det ju ingen ide.
Nä då passar nog inte 360.ian dig för på den lär man ha filterhöljet kvar, annars lossnar filterröret och patronen från pumpen...
#5 - 24 maj 2010 20:01
Jag får söka vidare efter fan mini plus istället.
Har sån i andra karet och den funkar kanon.

Tack så mycket för hjälpen åheim!
#6 - 24 maj 2010 20:29
Kul att man kan vara till glädje för nån:) Här kan du förresten beställa den om du vill! http://www.akvariumbutiken.se/filter_pumpar_4/innerfilter_12/aquael_fan_mini_plus_-_260_l_h_532.html

Annons