Jag har 10 st molly yngel och jag har ingen aning vem som är mamma och pappa till dem. Hur ser jag skillnad på en mollyhona och en mollyhane? Jag har två black molly, två dalmantinermolly, två silvermolly och två guldmolly.
Gå in på sökfunktionen och sök på segelfensmolly. På bilden där ser du en hane. Analfenan på hanen är gonopodium ett streck, medans honans analfena är trekantig. Hoppas du förstod vad jag menar!! Lycka till med ynglerna!!
Tack för svaret! Nu har jag ganska god uppfattning om vem som kan vara mamman. Ynglen hittade jag för 4 veckor sedan när jag skulle göra vattenbyte. Dom har jag i ett yngelkar. Hoppas kunna släppa ut dom snart. Tycker dom är lite för små. Är 4 veckor länge i ett yngelkar?
Jag har också mina yngel i ett yngelkar. Inte så värst tror jag. Kanske om du har många yngel och yngelkaret är litet. Mitt är på två liter eller något sådant.
Mitt yngelkar är litet, kanske knappt 1 liter. Jag prövade släppa ut ett yngel idag men dom andra fiskarna jagade ynglet så jag släppte tillbaka det. Jag är mest rädd för att dom inte kan växa om dom är i yngelkaret.