finns det något lätt sätt att se skillnad? tycker att det försvinner mer och mer räkor i mitt kar och jag suger rätt ofta upp vad jag trott vart ömsade skal =/ ben och allt
det gäller amanoräkor, dom är ju rätt genomskinliga som det är
Radioaktiva Räkor skrev:Döda räkor har fyllning.
//C
Triggerhappy skrev:det har bara varit någon enstaka gång jag har tyckt det verkat vara kött i skalet. men igen, hur ofta ömsas det?
Salta Katten skrev:Tycker det brukar vara väldigt lätt att hitta döda räkor, för alla de levande sitter runt omkring och kalasar på aset![:-87]
Och så har döingarna färg, de tomma skalen är ju bara ett genomskinligt skal, som en perfekt avgjutning av hela räkan. Skalen ser väldigt tomma och tunna ut i jämförelse med liken.
Triggerhappy skrev:finns det något lätt sätt att se skillnad? tycker att det försvinner mer och mer räkor i mitt kar och jag suger rätt ofta upp vad jag trott vart ömsade skal =/ ben och allt
det gäller amanoräkor, dom är ju rätt genomskinliga som det är
Linapina skrev:Då du hittar delar med kött i..." target="_blank">
Din dvärgkulfisk och dina räkor ;)
Katharina skrev:Om de andra äter upp liken så har de lite för lite mat, om man ger dem annan mat så överger de liket. Iaf mina. Men det måste ju ändå vara bra att de äter upp liken för då får de i sig en massa ämnen som de behöver..