[quote=Micke_A]Kul att försöka hjälpa :)
Ja, vad de säger i zooaffärer bör man tyvärr ta med en nypa salt. Alla kör naturligtvis inte med valser, men många verkar bara tänka på att sälja till varje pris, och struntar i om de ger fel information till kunderna, och får dåligt rykte på köpet.
Du har ingen bild på hanen?[/quote]
Och jag tror också många affärsbiträden inte vill erkänna sin okunskap utan bara drar till med ett svar som verkar bra... :( [B)]
Jag har tyvärr ingen digitalkamera...[:o] Men nu har jag sett hannen igen, den fegisen! Han har ingen hög fenstråle på ryggfenan men heller inga förlängda fenstrålar på stjärtfenan. Den är helt rundad.
Han har fått lite bättre färger nu, men honorna är finare, mer glittrande tycker jag. Men han är som sagt en fegis, försvinner om man inte närmar sig väldigt försiktigt. :p
Honorna bryr sig inte! :)
Dom två honorna gnabbas lite. Brukar dom bråka om reviret? Hade kanske varit bättre med bara en hona?
Hur är deras lek? På en sten har jag hört. Men dom klarar väl inga yngel med en massa tetror omkring sig :( . Senare ska jag köpa pansarmalar också...
Men dom är fina i alla fall, och charmiga!