Skickat korgen är tom

#1 - 15 februari 2012 17:12
Jag skickar PM till medlemmar men skickat korgen förblir tom, detta gör mig osäker på om PM et kommit iväg överhuvudtaget, dessutom är det svårt att följa upp en diskution.

Är det knas på forumet eller är det någon inställning som är fel?

H.
#2 - 15 februari 2012 21:35
Inställningar -> allmänna inställningar -> skickade privata meddelande -> spara en kopia av skickade meddelanden

Har du ställt in det?
#3 - 15 februari 2012 23:44
Ja nu så.

Hur svårt skall det vara?
Kan inte basala verktyg vara förinställda för nybörjaren.
#4 - 15 februari 2012 23:45
Tack vanish!
Kjell Fohrman
Administrator
#5 - 16 februari 2012 07:19
H.. skrev:
Ja nu så.

Hur svårt skall det vara?

Kan inte basala verktyg vara förinställda för nybörjaren.

Det är de, men antingen har man någon gång av misstag råkat markera fel, eller så har något hängt sig vid någon uppgradering
Jag har själv t.ex. aldrig ställt in denna funktion
#6 - 16 februari 2012 08:11
Gott fohrman!

Jag tycker bara att allt är så himmelens krångligt och komplicerat överallt, finns inte tid att sätta sig in i allting

Tack.
#7 - 16 februari 2012 08:52
hos mig har det aldrig vart inställt så jag har inte heller några sparade skickade meddelanden. varför ska det vara inställt ATT den ska spara från början?
Kjell Fohrman
Administrator
#8 - 16 februari 2012 08:56
hannesc skrev:
hos mig har det aldrig vart inställt så jag har inte heller några sparade skickade meddelanden. varför ska det vara inställt ATT den ska spara från början?

Det är väl bra om de PM som man skickar sparas - ibland kan det t.ex. vara svårt att komma ihåg om man skickat ett pm till någon.
PÅ samma sätt så sparas ju de mail som man skickar till andra.
#9 - 16 februari 2012 08:59
jo absolut. bara undrade varför det skulle vara förinställt ATT de sparas. kan ju likaväl vara inte ibockat. ser inte det som ett basalt verktyg.

Annons