Skicka fiskar

#1 - 19 juli 2007 16:24
Hej

Vet ej om jag lägger detta på rätt ställe.
Men jag undrar hur man ska göra om man ska skicka fiskar med posten??

Tacksam för svar!

Mvh Ida
#2 - 20 juli 2007 10:52
Jag har köpt både fisk & räkor som har kommit med posten. Fiskarna har då kommit i små petflaskor med lite vatten och mycket luft i. Och med max 5 småfiskar i per flaska. Dom har alla kommit levande fram och dom lever fortfarande.

Hälsningar från Anneth
Kjell Fohrman
Administrator
#3 - 20 juli 2007 10:57
Man får inte skicka levande djur med posten. Om dessutom förpackningen skulle gå sönder och vatten förstöra andra försändelser så blir du skadeståndsskyldig. Risken är ju också uppenbar med tanke på hur postförsändelser hanteras.
#4 - 20 juli 2007 11:30
Skicka inte fiskar med posten. Då kan man ju lika gärna köpa en påse fisk på zooaffären och dribbla hem påsen och göra mål i akvariet.
#5 - 20 juli 2007 11:44
Kan bara hålla med. Posten misshandlar paketen alldeles för mycket för att det skall gå att sända fisk (eller nånting ömtåligt alls) med dem.

Jag har vid några tillfällen fått räkor och snäckor sända med UPS och Bussfrakt, och de har kommit fram OK, de verkar vara snällare med paketen än Posten, men svenska UPS (till skillnad från tyska UPS) och numer också Bussfrakt accepterar inte försändelser med levande djur alls.
Guest
#6 - 20 juli 2007 12:50
Pazappa skrev:
Skicka inte fiskar med posten. Då kan man ju lika gärna köpa en påse fisk på zooaffären och dribbla hem påsen och göra mål i akvariet.

:D:D:D:D:D

Sen att man inte får tyckte jag var ännu bättre!!
#7 - 20 juli 2007 13:26
Tack för alla svar!
Var lite nyfiken eftersom man har hört att folk skickar fiskar ibland. :)

Annons