Skatteåterbäring?

#1 - 17 december 2013 19:50
Jag fick ett mejl från Skatteverket om att jag har återbäring att hämta. Bara att fylla i bifogade blankett o sända in. Allt såg ok ut, rätt adress, rätt logga osv. Men - jag har redan fått min återbäring i våras. Och Skatteverket sänder inte ut förfrågan om personuppgifter, kontonr osv osv pr mejl.
Så jag öppnade inte. Ställde frågan till Skatteverket. De bekräftade att det inte är från dom utan ett falsk mejl.
Så se upp med [COLOR=#ff0000]falska mejl [/COLOR]som ser ok ut.
#2 - 17 december 2013 19:55
Fick samma mail idag på jobbet.
Drog skiten till skräppostmappen utan att tveka.
De skickar inte såna mail från skatteverket.. du får hem papper om det är nåt.
#3 - 18 december 2013 09:06
jag har fått flera mail från Telia där det står att jag betalt en faktura två gånger. Mailen är alltid skickade på natten och har några felstavningar. Står att det bara är att logga in så betalar de ut pengarna...:D
#4 - 18 december 2013 10:36
Och tänk alla gånger som jag har vunnit massor av pengar...
#5 - 18 december 2013 10:48
Grämer mig fortfarande att jag glömde svara den där rika farbrorn från Nigeria...

Sent from my GT-I9505 using Tapatalk
#6 - 18 december 2013 12:17
Ja han måste va väldigt generös för han ville ge en massa pengar till mig med, några gånger :p
Men nu var det ett tag sen sist som jag vann nåt :p haha
#7 - 18 december 2013 14:21
Jag fick ett hot mail om att jag måste logga in på en sida annars skulle swedbank spärra mitt visakort. Problemet är bara att jag inte är kund i banken.
#8 - 18 december 2013 15:46
henrikl skrev:
Jag fick ett hot mail om att jag måste logga in på en sida annars skulle swedbank spärra mitt visakort. Problemet är bara att jag inte är kund i banken.

Nog bäst att göra som de säger i alla fall...

Sent from my GT-I9505 using Tapatalk
#9 - 19 december 2013 11:11
Idag kan man läsa i Aftonbladet om ovanstående bluffmejl!
#10 - 19 december 2013 11:26
trovärdigt.... njae...

Hej!

Åtkomst till ditt konto är begränsat eftersom vi har märkt att du har betalat din faktura tva ganger på samma gång, och det är på grund av ett tekniskt fel.

När du bekräftar informationen på kortet, kommer vi att återbetala till ditt konto
Detaljer :
Beställningsnummer : 35-1531548865310
Mobile operator: Telia
Betalas av : Kreditkort
Status : Väntar på återbetalning

Återbetala process:

1 -ladda ner det bifogade dokumentet och öppna den i ett webbläsarfönster.
2 -öppnad kommer du bli ombedd att följa en uppsättning instruktioner.

Tack för ditt förtroende,

Vi ses snart på
[FONT=Consolas][SIZE=3][FONT=Consolas][SIZE=3]www.telia.se[/SIZE][/FONT][/SIZE][/FONT]
[FONT=Consolas][SIZE=3][FONT=Consolas][SIZE=3]
Detta mail har skickats automatiskt. Snälla, inte svara, skulle din förfrågan inte verkställas.
Telia se @ 2013
[/SIZE][/FONT][/SIZE][/FONT]
#11 - 19 december 2013 15:10
Det där med att kortet är spärrat känner jag igen :p Har nog fått mail om det från de flesta "banker"... Utom just den jag är kund hos. Att de orkar...

Annons