Nu har jag tänkt mig att jag vill ha en hög med massa kolsten i ena hörnet på akvariet. Har sett bilder på andra kar som har så å det är riktigt snyggt!
Några frågor är dock, är det bara att vräcka ner eller ska man bygga upp "högen"? Borde man lägga nåt mot glaset så det inte skadas? Är det farligt för fiskarna/glaset (har malawi) eftersom dom gräver rätt så flitigt, med tanke på utifall det skulle rasa?
Mestadels för att framtida yngel ska få chansen att kunna gömma sig undan lite, och att det ser grymt snyggt ut :)
Röset behöver nog inte heller bli så högt för att ynglen skall klara sig, de går väl mest längs botten när de är små...?
Har du stora kolstenar i botten och staplar direkt på glaset så borde det räcka, du behöver nog inte limma ihop alltihopa heller om du använder kolsten. Ett alternativ kan ju vara att använda lavasten, de är lite "taggiga/grova" på ytan och glider inte ner så lätt när man väl har staplat dem... Lycka till.:D Röset behöver nog inte heller bli så högt för att ynglen skall kunna gömma sig, de går väl mest vid botten när de är små...?;)