Har iaf hittat info på nätet:
Den mjukvara, IIS, som följer med Windows XP Pro stöder bara 10 samtidiga connections; en surfare tar två connections, dvs max fem personer kan samtidigt vara inne på min site. Vilket suger.
Man kan använda ett program som heter MetaEdit för att ändra MaxConnections värdet från 10 till 40, dvs så upp till 20 samtidiga surfare kan vara på min site. Att stänga av KeepAlive i IIS så att folk inte kan ligga och hogga connections hjälper tydligen också en del. Jag skall prova bägge ikväll. Denna lösning är odokumenterad.
Microsoft anser att XP Pro är ett "klient-OS" inte ett server-OS, och tycker att om man skall ha mer än 5 samtidiga användare bör man skaffa (svindyra) Windows 2003 Server.
Bra att de berättar sånt här INNAN man betalar för XP Pro och dess server-funktioner, eller hur?
En annan lösning är att använda Apache eller Sambar. De använder inte IIS, och därför har de inte denna begränsning på antalet anslutningar.
Jag blev inte vän med Apache, men jag skall prova Sambar ikväll (det gick att ladda ner Sambar på jobbet).