skall aldrig åka på semester igen iaf :(

#1 - 18 april 2003 19:41
känner bara för att skriva av mig lite..
har varigt i egypten i en vecka nu (i hurgada och snorklat i röda havet), har en granne som har akvarium själv, och bad den att ta hand om fiskarna.
gav instruktioner osv och åkte iväg.
kommer hem ifrån hurgada till köpenhamn idag, och på vägen ringer jag grannen från mobilen för att kolla att alla fiskarna mår bra. "jodå alla lever och mår bra". komemr hem och ser att en black molly hona har ynglat och många yngel lever och simmar bland de stora fiskarna. går ner och kolalr på resten av akvariumen, har ett 36L och 4 st småboxar för tillväxt oach karantän. hittar två ruttna platyhonor i ett akvarium, en helrutten och uppäten ancistrus i ett annat, och i samma som ansistrusen en död guppyhona.

*sucka* enda possetiva var blackmolly-bebisarna.

skall aldrig åka på semester ifrån mina stackars fiskar igen..
#2 - 18 april 2003 19:44
Din granne verkar ha en konstig uppfattning om hur det är att må bra.

Jag förbehåller mig rätten att ha fel:)
Oscar Cederqvist
http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=67529
-----------------
310l Malawi
200l Scalare
110l Sällskaps
42l Guppy+Neontera
13l Kampfisk
2*25l Guppy yngel
#3 - 18 april 2003 19:47
Hur hinner en fisk dö samt ruttna på en vecka?

//Linus Fröjd
#4 - 18 april 2003 19:52
"Hur hinner en fisk dö samt ruttna på en vecka?"

jadu.. de levde och va fullt aktiva allihop förra fredagen när jag åkte.
när jag kom hem idag så var det nästan bara ett skelett kvar av en av dom, dom andra var ruttna.

skall räkna resten av fiskarna nu så inga saknas som jag inte har hittat ännu.
#5 - 25 april 2003 18:27
de här fenomenet känner jag också till! jag hade en guppy hona som hade ynglat av sej ganska rejält! samma vecka var jag och pryade på en djuraffär 15 mil härifrån. jag kollade aå att alla fiskar levde innan jag åkte tillbaka för att avverka de 2 sista dagarna. när jag sedan kom hem igen, hade den där guppy honan dött. hon va alldeles uppsvullen och när man tog i henne gick hennes "skinn" sönder.

en jäkla massa yngel! och fler kommer fram från ingenstans.

Annons