Vad bör man mata med om man vill att skalarerna ska växa hyfsat fort?
De är väl en 5-6 cm nu gissar jag på.
benno skrev:Sen tar du en sax och klipper av halva bladet och stoppar i en plastburk på 5-10 L med färskvatten direkt från kranen (26grader), placera en syresten bredvid. Äggen kläcks efter 48tim. Dom äggen som är kvar i sällskapsakvariet kan du se om det blir nåt av men nästan alltid blir det mat åt andra fiskar eller att dom själva äter upp dom.
benno skrev:Ja, NIC, odlingsvarianerna marmor mm är i mitt tycke redan sönderavlade,så jag har skaffat 2 kuber där jag ska ha endast ett avelspar vildform i varje (redback och leopoldi), där jag när dessa paret ut ska försöka få dessa att ta vara på sin egen avkomma.
Och NIC, vi kanske ska öppna en ny tråd om detta, då det känns som vi pajar denna tråd?
benno skrev:Ja, NIC, odlingsvarianerna marmor mm är i mitt tycke redan sönderavlade,så jag har skaffat 2 kuber där jag ska ha endast ett avelspar vildform i varje (redback och leopoldi), där jag när dessa paret ut ska försöka få dessa att ta vara på sin egen avkomma.
Och NIC, vi kanske ska öppna en ny tråd om detta, då det känns som vi pajar denna tråd?