Skalar snälla svara fort!

#1 - 3 mars 2009 22:23
Hej

En av mina skalarer är väldigt fet och den har gått in i en grota och gömt sig nu ( Som ingen skalar aldrig gjort förut ) Om det skulle bli så att det blir rom skulle skalarena vakta sina ungar eller äta upp dom? Har också pansarmalar och regnbågshaj och en ancistrus samt 10 tetror finns det någon fara om det blir ungar?
#2 - 3 mars 2009 22:25
Skalarer leker inte i grottor ;)

Den kanske är sjuk och simmat o gömt sig för att inte bli jagad hela tiden ?
#3 - 3 mars 2009 22:29
drd skrev:
Skalarer leker inte i grottor ;)

Den kanske är sjuk och simmat o gömt sig för att inte bli jagad hela tiden ?

Men den är ju JÄTTE fet jag har hört att när de ska föda går de in i grottor eller har jag hört fel? Men den var inte så fet för 1 vecka sen.
#4 - 3 mars 2009 22:34
Scalarer lägger sin rom på stora blad eller liknande. Tror nog inte din Scalare mår så bra, tyvärr :(
#5 - 4 mars 2009 05:23
Att den är jätte fet är ju ett symptom på bukvattenssot.
#6 - 4 mars 2009 05:31
JojjeN skrev:
Att den är jätte fet är ju ett symptom på bukvattenssot.

Ok bukvattensot då! Hur behandlar man det? Alla skalarer förutom 3 verkar ok. Så hur ska jag behandla detta då?
#7 - 4 mars 2009 05:36
Vadå, är 3 stycken sjuka nu då?

Vet inte riktigt hur man botar, nån annan får svara på det. (Eller läs på zoopets sjukdoms artiklar)
#8 - 4 mars 2009 05:53
JojjeN skrev:
Vadå, är 3 stycken sjuka nu då?

Vet inte riktigt hur man botar, nån annan får svara på det. (Eller läs på zoopets sjukdoms artiklar)

Ja det är en som är riktigt fet, e som är mellan fet, en som är lite fet och en som är normal. Ok tack för tipsen. :)
#9 - 8 mars 2009 18:36
kanske dom har nyss ätit?
#10 - 8 mars 2009 18:44
Rätta mig nån om jag har fel, men de finns inget botemedel mot bukvattensot efter att buken svullnat upp för tarmsystemet är då pajt
#11 - 8 mars 2009 19:10
Link_Mag skrev:
Rätta mig nån om jag har fel, men de finns inget botemedel mot bukvattensot efter att buken svullnat upp för tarmsystemet är då pajt

Rätt.

Annons