Skalar hona eller hane ?

Guest
#1 - 14 februari 2009 19:58
Hej

Om ni vet vad dom heter
och om ni vet om de är en honor eller hane
Skulle jag vilja veta det :d

Mvh Jonas
#2 - 14 februari 2009 20:19
Man får ju som vanligt gissa när det gäller scalarer, men gråscalaren på första bilden är nog en hane, och jag skulle tro att marmorscalaren på andra bilden också är en hane.
Guest
#3 - 14 februari 2009 20:29
Micke_A skrev:
Man får ju som vanligt gissa när det gäller scalarer, men gråscalaren på första bilden är nog en hane, och jag skulle tro att marmorscalaren på andra bilden också är en hane.

Va bra...Hur kom du farm till det?
vad var det du titta efter?

/jonas
#4 - 14 februari 2009 22:07
Den (vad jag kan se) välvda pannprofilen, och de höga/långa fenorna.
Guest
#5 - 15 februari 2009 07:28
Micke_A skrev:
Den (vad jag kan se) välvda pannprofilen, och de höga/långa fenorna.

ok nice...tack
#6 - 16 februari 2009 13:54
försök titta på formen på äggröret, det ska nog kunna hjälpa till att avgöra vad de har för kön
#7 - 16 februari 2009 13:59
skulle oxå tippa på två hanar, mest pga "puckeln" på huvvet.

.
#8 - 19 februari 2009 11:33
försök titta på formen på äggröret, det ska nog kunna hjälpa till att avgöra vad de har för kön

Vadå "äggrör"? :confused:
Var, hur? Har inte haft mina så länge...:(
#9 - 19 februari 2009 11:38
Antingen har de ett äggrör(honan) som är lite kortare och trubbigare, eller så har de ett lite längre och smalare rör som hannen sprutar ut sin mjölke genom. Detta syns när de leker och även ibland om de har fått i sig lite för mycket mat, som inte är att rekomendera:).
Bilagor:
#10 - 19 februari 2009 11:44
ansjo skrev:
Antingen har de ett äggrör(honan) som är lite kortare och trubbigare, eller så har de ett lite längre och smalare rör som hannen sprutar ut sin mjölke genom. Detta syns när de leker och även ibland om de har fått i sig lite för mycket mat, som inte är att rekomendera:).

Aha! Tack!
Ska bli intressant att se! Eftersom jag inte känner för att vara elak får jag väl vänta på att de tycker det är dags att showa... :d

Annons