skaffade mig 100st kardinaltetror från akvarielagret för 17kr styck... dom är riktig fina o titta på...
bilder på fiskarna..
http://phatmixes.no-ip.com/Bilder/Akvarium_hallen/
Ursprungligen skickat av Haphallahut_
phat:
du har ett väldigt fin akvarium (finare än mitt)men om jag vore du skulle jag byta bakgrund och lägga i nån mer rot eller sten
obs! bara min personliga åsikt
sedan något som får dem att stimma
Ursprungligen skickat av MikaelE
Håller med morpheus, ruskigt dyrt ju. Jag köpte mina för 65 spänn/10 st och tyckte det var dyrt...fast jag bor ju i GBG också :)
Ursprungligen skickat av Neptun
Verkligen vackert!
men det ser inte ut som 100 fiskar, snarare 40 =)
Vart köpte du dem? kan det ha varit på Herkules eller?? för sist jag kolla hos dem kosta 10st 99:-. Kan det kanske ha varit neontetra eller, för de är billiga??Jag köpte mina för 65 spänn/10 st och tyckte det var dyrt...fast jag bor ju i GBG också :)
Ju mindre tetrorna är desto längre förväntad livslängd har de.
Ursprungligen skickat av phat
[quote]Ursprungligen skickat av MikaelE
Håller med morpheus, ruskigt dyrt ju. Jag köpte mina för 65 spänn/10 st och tyckte det var dyrt...fast jag bor ju i GBG också :)
Vart köpte du dem? kan det ha varit på Herkules eller?? för sist jag kolla hos dem kosta 10st 99:-. Kan det kanske ha varit neontetra eller, för de är billiga??Ursprungligen skickat av Morpheus
[quote]Jag köpte mina för 65 spänn/10 st och tyckte det var dyrt...fast jag bor ju i GBG också :)
Jodå, kardinaltetror är ena riktiga rovfiskar! Jag har 25 fullvuxna tillsammans med bl.a. skalarer. Ett överskott segelfensmolly yngel (som inte var helt nyfödda) flyttades över dit. Kardinaltetrorna hade ett rejält kalas, skalarerna hann nästan inte med.något som jag har märkt är att kardinaltetrorna är riktig bra på o äta guppy yngel, 2-5 min efter att en guppy hona har fött så är alla yngel borta [:P]
Ursprungligen skickat av gugges
phat: Syndbyberg typ, ett stenkast ifrån akvarielagret
www.akvarieleasing.se
Ursprungligen skickat av gugges
phat: Syndbyberg typ, ett stenkast ifrån akvarielagret
www.akvarieleasing.se