Skaffa T5-rör billigare

#1 - 1 mars 2008 15:00
Idag var jag och köpte nya lysrör till mitt akvarium, två stycken T5-rör på 39 watt. Tuberna gick på över 200 spänn styck, vilket iofs inte är en oöverkomlig summa när man tänker på att man inte byter sådär värst ofta.

Men snål som man är vill man alltid hitta bästa priset. Så min fråga är helt enkelt, vart hittar man billiga T5-rör? Gärna i lite olika färger också.
#2 - 1 mars 2008 15:29
Har du kollat runt på diverse webbutiker?
#3 - 2 mars 2008 00:13
Enklare om du berättar var du bor. Men på Herkulesgatan i Göteborg är de billigare än så på T5.
#4 - 3 mars 2008 21:02
Jag bor i Lund. Har tittat lite på web-butiker, men ska man handla via nätet så tillkommer ju frakt och sånt...
#5 - 3 mars 2008 21:23
Kan det inte bli problem att handla lysrör över internet?
Jag får för mig att dom vill att man handlar mer än ett iaf för att dom så lätt går sönder annars.
Sen har jag för mig att blir det för många så räknas det som farligt gods (det kanske iofs webbutikerna går runt genom att inte speca innehållet för posten/transportbolaget)
#6 - 3 mars 2008 21:43
heeke skrev:
Kan det inte bli problem att handla lysrör över internet?

Jag får för mig att dom vill att man handlar mer än ett iaf för att dom så lätt går sönder annars.

Sen har jag för mig att blir det för många så räknas det som farligt gods (det kanske iofs webbutikerna går runt genom att inte speca innehållet för posten/transportbolaget)

Jag har både beställt ett och en hel "hög" 7st om jag inte minns fel. Inget problem med något av det.
#7 - 4 mars 2008 17:25
om du vet vilka rör du vill ha , kan du gå till din lokala elaffär o beställa, det gör jag
mvh janne

Annons