Skaffa akvarium

#1 - 30 december 2005 22:06
[font=Palatino Linotype]Har tänkt skaffa akvarium, och har lite frågor:[/font]
[list]
[*][font=Palatino Linotype]Vad skulle det kosta på ett ungefär att bygga ett akvarium i normal storlek?[/font]
[*][font=Palatino Linotype]Är det billigare att köpa ett färdigt?[/font]
[/list][font=Palatino Linotype]Kommer jag på mer som jag inte vet och vill ha reda på så lägger jag till det.[/font]
#2 - 30 december 2005 22:10
[QUOTE=Dropkick][font=Palatino Linotype]Har tänkt skaffa akvarium, och har lite frågor:[/font]
[list]
[*][font=Palatino Linotype]Vad skulle det kosta på ett ungefär att bygga ett akvarium i normal storlek?[/font]
[*][font=Palatino Linotype]Är det billigare att köpa ett färdigt?[/font]
[/list][font=Palatino Linotype]Kommer jag på mer som jag inte vet och vill ha reda på så lägger jag till det.[/font][/QUOTE]

Köp ett paket. Kostar inte så mycket.
Vart bor du? I göteborg kan du gå till herkules. De säljer tex juwel rekord 80 liters paket för 995:-. Helt ok grejjer!
#3 - 30 december 2005 22:12
Det beror väl på vad som anses som normalt. Men i regel så är ju glas skapligt dyrt. Sen med tanke på arbete och risken att inte få fogar som håller tätt och liknande så skulle jag satsa på ett köpt.
#4 - 30 december 2005 22:27
[font=Palatino Linotype]Nja jag bor i Växjö, Där finns ju Zoomaster och Arken.[/font]
[font=Palatino Linotype]Men det finns nog där också, vad ingår i det paketet då?[/font]
#5 - 31 december 2005 00:14
glas behöver inte vara dyrt
du kan köpa begagnat repfritt glas billigt

dock tillkommer det en massa job o silicon
#6 - 31 december 2005 00:41
Tjena dropkick..
Har du inte varit nere i akvariekällaren? Sist jag var där hade dom ganska bra erbjudande på akvarium runt 1000 lappen.. I de paketen fanns de akvarium, pump och doppvärmare helt okej enligt min åsikt:)
#7 - 31 december 2005 06:57
jag skulle köpt ett nytt eller ett beganat. jag hade ett 93 liters i en månad ,nu står här ett 375 liters!!! ju större akvarie desstu mindre risk för nitritspikar och andra vattenproblem

/bobbyfuller
#8 - 31 december 2005 11:31
[QUOTE=_nitr2am]Tjena dropkick..
Har du inte varit nere i akvariekällaren? Sist jag var där hade dom ganska bra erbjudande på akvarium runt 1000 lappen.. I de paketen fanns de akvarium, pump och doppvärmare helt okej enligt min åsikt:)[/QUOTE]

Akvariekällaren ligger vid experimenthuset eller?
#9 - 31 december 2005 11:45
[QUOTE=Dropkick]

Akvariekällaren ligger vid experimenthuset eller?[/QUOTE]

Hejsan såg att du var ute efter akvarium och sånna grejjer till bra pris
Om du skickar ett PM till mej eller skriver till mej på icq så kan jag hjälpa dej att fixa bra grejjer.

//Peter
#10 - 31 december 2005 11:54
men att köpa glas är väl inte så farligt dyrt ?
själv köpte jag glas för att bygga ett 60 liters och det kostade samanlagt 300 kr och då skärde "gubben" även till de och slipade kanterna !!
#11 - 31 december 2005 12:00
[QUOTE=neon_kimpan]men att köpa glas är väl inte så farligt dyrt ?
själv köpte jag glas för att bygga ett 60 liters och det kostade samanlagt 300 kr och då skärde "gubben" även till de och slipade kanterna !![/QUOTE]

Du kan få ett färdigbyggt nytt 60 liters för 300-400. Iaf i gbg...
#12 - 31 december 2005 12:05
jaha du !!! men de tror jag nog inte jag kan få här i lidköping, men det beror la på vart man bor då, men men !!!
#13 - 31 december 2005 12:21
akvariekällan ni tänker på heter nu för tiden "håvmästarna", o den ligger nere vid experimenthuset. de har även lite begagnat då o då.
#14 - 31 december 2005 12:51
[QUOTE=neon_kimpan]jaha du !!! men de tror jag nog inte jag kan få här i lidköping, men det beror la på vart man bor då, men men !!![/QUOTE]

Jo. Göteborg är billigt... Knepigt att det har blivit så...

Annons