Skadat?

#1 - 30 december 2008 08:52
Jag har ett äldre akvarium som jag köpte för ca 1 år sedan, har dock aldrig använt det. Det har läckt en gång, men sedan så lagade dom det innan dom sålde det till mig.
Akvariumet har stått i en bod i ca 1 år nu, i skydd men i minusgrader, dock har det stått stadigt hela tiden. Nu undrar jag, vågar jag anväda det? vill inte ha någon vattenskada...;)
Mvh Jossan
#2 - 30 december 2008 08:58
Fyll upp i våtrum och testa, är silikonet fräsht?
#3 - 30 december 2008 09:12
Vet att förre ägaren limmade om det, då det hade läckt, och tror att han använde det ett tag...men sålde det då han inte behövde det mer...
Vet dock ej när han limmade om det, men enligt säljaren så ska det har gjorts av en som "kan sånt", eller vad man nu ska säga...
Men kan det vara till skada om det stått ute i en bod, med minusgrader?
#4 - 30 december 2008 09:41
Du kan känna på siliconet så det känns mjukt, att de sviktar när du trycker på det samt att det sitter fast överallt.

Om det känns och ser bra ut kan du som det står ovan ta in det i tex badrummet och se till att det står plant sen är det bara och fylla upp det och låta det stå en dag..

Mvh//Martin
#5 - 30 december 2008 10:27
Du kanske skall silicona om det eller se till att få det omsiliconat, då är du på den säkra sidan?
#6 - 30 december 2008 17:08
Har funderat på att limma om det, men vill lämna in akvariumet, vad kan det kosta på ett ungefär? Då akvariumet är ganska så repigt...kanske bäst att köpa ett nytt om det blir dyrt...
Mvh Jossan

Annons