Ska starta ett malawikar

#1 - 14 augusti 2007 20:30
He, jag har också hamnat i malawiträsket, och jag älskar det!

Jag har ett 312 liter akvarium som jag hade tänkt att ha rödzebra, och sedan vet jag inte vad jag ,mer vill ha, funderar på golden eller demension men jag vill inte ha "elaka"" fiskar som är bittra på livet och alla runt omkring :D
Har ni några förslag på vilka fiskar som är snygga ihop med rödzebran?

Har läst på lite i forumen och jag har lite frågor, jag har en pump Fluval 4 plus, och jag antar att inte den räcker för att malawisarna ska vara lyckliga, har ni nått bra tips på en pump som är prisvärd, eller om jag kan komplettera min pump med nått?

Tack på förhand
MvH / Johanna
#2 - 14 augusti 2007 21:15
dom flesta fiskarna passar bra till röd zebran, jag har röd zebra och hongi i ett 240. Men snart ska det i edwardi afra och ps.pulpican också, kommer bli en skön blandning på färger
#3 - 14 augusti 2007 22:32
Golden och Acei?
#4 - 15 augusti 2007 14:03
Våra rödzebror går ihop med golden, auratus, socolofi och ancistrus, inga problem med det alls.
#5 - 15 augusti 2007 14:05
Någon Aulonocora kanske. Men själv har jag ingen erfarenhet av hur de funkar med tex rödzebra.
#6 - 16 augusti 2007 19:21
tar då socolofi el acei (marigold) el trewavasae. du får bestämmer själv vilka skall ha den o den finns många ganska bra av mbuna arter..
Maffia666
#7 - 17 augusti 2007 06:05
JoBoo skrev:
He, jag har också hamnat i malawiträsket, och jag älskar det!

Jag har ett 312 liter akvarium som jag hade tänkt att ha rödzebra, och sedan vet jag inte vad jag ,mer vill ha, funderar på golden eller demension men jag vill inte ha "elaka"" fiskar som är bittra på livet och alla runt omkring :D

Har ni några förslag på vilka fiskar som är snygga ihop med rödzebran?

Har läst på lite i forumen och jag har lite frågor, jag har en pump Fluval 4 plus, och jag antar att inte den räcker för att malawisarna ska vara lyckliga, har ni nått bra tips på en pump som är prisvärd, eller om jag kan komplettera min pump med nått?

Tack på förhand

MvH / Johanna
Jag hadde nog köpt ett ytterfilter som komplement till innerfiltert, innerfiltret ger bra cirkulation i vattnet och ytterfiltren som med sin större filtermassa håller rent. Har själv köpt ett Tetra tec 1200 som jag tycker funkar mycket bra och där ingår all filtermaterial. Lycka till med dina Malawi ! Har själv ett kar och dom är verkligen intressanta fiskar!
#8 - 22 augusti 2007 16:44
Tack så jättemycket för era förslag!! :D
Jag vill ha mycket färg i akvariet så det lär bli rödzebra, golden, socolofi, eller mari gold.

Annons