Ja dom kan ju levarunt en hel del, så man ska nog inte ha så ömtåliga växter.. Därför jag kör på plast just nu =) Men det är ju bara att prova sig fram :)
Sen med ljuset.. Dom är inte så kinkiga på om man enst har lyset på åt dem. Man brukar mest ha lyset för att vi ska kunna titta på dem :P eller för att det blir fint helt enkelt. Men har man lyse åt dem så bör det inte vara på mer än 12h per dygn. Dom måste få sin "vila" eller vad man kan säga. Jag kör på en liknande skrivbordslampa, en välldigt smal och avlång med LED-belysning som jag köpe på jula. Den tycker jag är jätte bra, det ger krafftigt ljus men ingen värme =) (om den utger värme så är det vääälldigt lite) Det blir även som en liten "solefekt" då jag har lampan riktad så det lyser snett uppifrån, så det blir "naturligt" =)
Jag har bilder på min blogg..
http://mizan3.bloggsida.se Men har tyvärr ingen bild än där man ser lampan, men det kommer nog. kanske kan lägga in en för din skull *S*
Med värmen så har jag än så länge inte behöva ha kylning *peppar peppar* Jag har mitt kar i sovrummet där det är skuggsida. Men nu närmare sommaren lär det behövas. Blir det akut att sänka kan man göra vattenbyte, man kan med frysa in pet-flaskor med vatten och lägga i :)
Jag hoppas att vattnet till mina i sommar inte blir för varmt, jag har nämligen bara hittat kylare som kan droppa tempen 5 grader :/