Här har ni en bild på mitt akvarium så ni får en syn på vad vi har att diskutera :) http://static.emocore.se/_gallery/big/u2599303061215.jpg

Har två stycken 2DM påfågelciklider, en 3DM öronål, två st gibbicebs som båda är ca 2 DM, plus en flying fox på 12 CM.
Har beställt en Gymnothorax Funebris, dvs en muräna som lever i bräckt vatten och kan bli 2.5 meter, oroa er inte, ska uppgradera mig till 1500 liter inom ett par år ändå. Därför piffar jag även till akvariumet med en paroonhaj, dock kommer ju den bli för stor också efter ett tag, så jag får väl sälja den vidare när tiden kommer.

IAF! Vi alla vet (förhoppningsvis) att muränor inte kan leva i vanligt kranvatten, visst, de lever, men de äter inte, och dör ofta av svält PGA dessa vattenförhållanden.
Ska blanda i 2.5% per 100L för att kunna ha kvar de övriga fiskarna, och dessutom få muränan att må bra.

Nu vill jag ha lite heta tips, helst från er som haft muränor vad man kan kombinera den med för övriga fiskar!
Och gärna länka också platser man kan köpa grottor eller koralliknande rev som går att ha i ett bräckvattensakvarium.
Och de jag helst vill ha svar från de vars muränor blivit relativt stora, typ 35-50 CM eftersom ni är erfarna.

MVH // MurreMicke!