Ska man laga det eller kasta skitet???

#1 - 21 oktober 2004 19:32
hej hopp.

Efter mitt lilla missöde med mitt 540 liters står jg nu och kliar mig i huvudet, jag köpte det för att det var billigt som bara den av en som inte kunde ha det i sin nya lya. Första akvariet jag har och jag tror inte att jag kan lägga hur mycket som helst.
Ska man nu laga det eller ska man leta upp ett som har samma mått..
#2 - 21 oktober 2004 19:41
Jag skulle försöka laga det, jag... Det var väl så att det var bottenglaset som hade spruckit? Man kan ju alltid testa själv, om inte annat så frågade jag min lokala glasmästare vad han skulle ta för ett liknande jobb åt mig och det skulle inte bli mer än 400 inkl. silicon.... Man kan ju alltid höra runt med glasmästare om man inte har lust att göra det själv.
/Marit
#3 - 21 oktober 2004 19:48
átt byta botten på ett 540 ramkar är inte speciellt lätt, en billigare variant är att limma en ny ruta ovanpå den trasiga.

Ramarna sitter verkligen fast hårt och du måste lös med nästan alla rutor för att byta botten.......

borra bara lös mittstaget och lägg en ny skiva på, det känns inte lika kul som ett helt akvarium, men det är en enkel lösning

//Marcus
#4 - 22 oktober 2004 06:59
Om du nu väljer dr stranges alternativ kom bara ihåg att göra den gamla rutan pedantiskt ren... Finns det det minsta gruskorn kvar emellan som gnager står du snart där igen med vatten på golvet.

/Mikael

Annons