Ska köpa nytt akvarium!

#1 - 15 juli 2007 16:08
Ska beställa nytt akvarium imorgon:). Vill verkligen få allt så bra som möjligt denna gång. Undrar om någon har erfarenhet av ett Juwel Rio 400 och filtret som följer med? http://www.juwel-aquarium.de/en/bigpicture.htm?pic=Freisteller/Rio/05700_83700.jpg

Och om nån har den här bakgrunden i sitt kar? Ser den plastig ut? Får man plats med ett innerfilter bakom på högersidan? http://www.akvarielagunen.kund.melmac.se/web/binobj/00/00/05/1f/2102.jpg

Väldigt tacksam för svar!
#2 - 15 juli 2007 16:29
Bra val av akvarium, tycker detta är väldigt snygg! Oda bakgrunden har jag hört många säga att dem är nöjda med och tycker är snygg! örigt om filter hörnan låer jag nån med erfarenhet av bakgrunden svara på...
#3 - 15 juli 2007 17:36
Jag har ett sådant kar fast gråsilvrigt istället för träfärgat.

Bakgrunden har jag ingen erfarenhet av men funderar på en själv. de ja kollat på i djuraffären har inte sett plastiga ut.
Platsen beror ju på hur långt fram du sätter bakgrunden.
En del bakgrunder har en kant på varje sida, betyder ju inte att man måste använda den men ser nog snyggare ut om man gör det, asså det ser ut som om bakgrunden går en bit på kanten också. svårt att förklara
#4 - 15 juli 2007 17:40
De är de jag menar! Den bakgrunden som var på länken går ut en del på höger sida, de va där bakom jag tänkte om pumpen fick plats. Hur stor är pumpen ungefär?
#5 - 15 juli 2007 17:43
Jaha det tänkte ja ens inte på, jo de borde du väl kunna ha, det ser ut som (nu när jag kollar närmare) att det är ett hål där också för pumpens utsträmming.

Beror på vad du ska ha för pump `?
Bilagor:
#6 - 15 juli 2007 17:46
Man får me en juwel pump till de där akvariet.
#7 - 15 juli 2007 18:50
jag har ett juwel vision 260 liters och filter sitter på sidan, dvs helt omöjlig att dölja [B)]måtten på den är ca 16cm bred och 45cm hög
#8 - 15 juli 2007 18:53
rödtoppen skrev:
jag har ett juwel vision 260 liters och filter sitter på sidan, dvs helt omöjlig att dölja [B)]måtten på den är ca 16cm bred och 45cm hög

Jaha! Sitter det fastmonterat på nått sätt lr? Men det borde väl kunna gå att sätta för nån sort bakgrund lr btn modul? Har du nått närmare kort på ditt kar nånstans på nätet?
#9 - 15 juli 2007 22:07
Machnus skrev:
Jaha! Sitter det fastmonterat på nått sätt lr? Men det borde väl kunna gå att sätta för nån sort bakgrund lr btn modul? Har du nått närmare kort på ditt kar nånstans på nätet?

filtert sitter fast när man köper det, givetvis så sitter det fast på högra sidan (sett framifrån), den sidan som är närmast dörren till vardagsrummet... så även om jag hade haft en bakgrund som hade döljt den framifrån så hade filtert ändå synts från sidan [B)]
Guest
#10 - 15 juli 2007 22:28
Alternativt är ju att du beställer ett utan pump och köper ett annat separat.
Vet att en del har problem med sina Juwel pumpar så det hade jag gjort.
(Även om min Juwel pump går fint)
Ska man inte ha invändig bakgrund så tycker jag att Juwels lösning är OK.
Man får trots allt doppvärmaren osynlig och filtermassans mängd är helt ok tilltagen. Sen har de arrangerat ett hål där man kan göra vattenpåfyllning med slang. Ganska genomtänkt! (Även om jag inte använder det hålet)

@Rödtoppen Du kan byta sida på huset!
Men det är ganska bökigt att göra det när det är fyllt..

Annons