Ska köpa ett nytt akvarium!!

#1 - 18 december 2006 09:19
På 248 liter för 2 795 kr för att vara exakt.Nedsatt från 4 250 kr.
Bänken ingår i priset.

Fluval Basic heter akvariet. 110x45x60 cm.
Det medföljer inget filter osv.
Visst är detta är bra pris? [:o] :)
Samt, vad för filter ska jag köpa?

Det finns så mycket att välja på och det är ju inte gratis.

Vet inte om jag ska köpa inner eller ytterfilter som finns i butiken eller om det finns billigare på nätet eller begagnat. Jag vill inte känna mig lurad att jag köper något svindyrt när det finns bättre pris och är samma funktion.

Om Ni går in på djurmagasinet.se och väljer JUST NU-tidningen ,sida 6-7 så ser Ni vad jag menar.

Tack på förhand
Nu gäller det att sälja mitt 3 månaders 102 l till ett bra pris

mvh acinna
#2 - 18 december 2006 09:32
Jag hade nog haft ett ytterfilter i skåpet jag. ;)
Visst det kanske blir billigare på nätet, men om nu pumpen skulle gå sönder under garanti tiden så blir det ett jädra massa springande och skickande och vänta på en ny (lagad) pump... Då tycker jag det är bättre med att köpa den över disk så kanske du får en ny direkt i handen eller en reservpump till din e lagad.. Bättre att ta det säkra före det osäkra. Så tänker jag iaf. ;)
#3 - 21 december 2006 14:12
Köp beg. istället! MYCKET BILLIGARE! Jag köpte ett 375l för 900. Finns mycket att hitta! ;D
#4 - 21 december 2006 18:10
nilbrink skrev:
Köp beg. istället! MYCKET BILLIGARE! Jag köpte ett 375l för 900. Finns mycket att hitta! ;D

Här i denna stad så finns det inte så mycket på annonser, samt att de är inte så fräscha och har inte en sådan bänk som jag vill ha, lite fåfäng får man vara, samt om det skulle bli en läcka så skulle jag dööööö.....pga att det kanske var på bristningsgränsen när jag köpte det, alla sprickor syns ju inte direkt,
Det ser man väl kanske inte på nya heller...men jag är nöjd nu över mitt köp och väntar otåligt..:D

mvh acinna
#5 - 22 december 2006 10:30
jag hade valt ett nytt ytterfilter
#6 - 22 december 2006 10:52
acinna skrev:
Här i denna stad så finns det inte så mycket på annonser, samt att de är inte så fräscha och har inte en sådan bänk som jag vill ha, lite fåfäng får man vara, samt om det skulle bli en läcka så skulle jag dööööö.....pga att det kanske var på bristningsgränsen när jag köpte det, alla sprickor syns ju inte direkt,

Det ser man väl kanske inte på nya heller...men jag är nöjd nu över mitt köp och väntar otåligt..:D

mvh acinna
Tror du gjort ett bra köp;) sen rekommenderar jag detta filter då jag har ett själv och vet at det är bra:D (filtermadia ingår)
http://www.pwss.se/product.php?productid=2481&cat=308&page=1
#7 - 22 december 2006 15:16
åheim skrev:
Tror du gjort ett bra köp;) sen rekommenderar jag detta filter då jag har ett själv och vet at det är bra:D (filtermadia ingår)

http://www.pwss.se/product.php?productid=2481&cat=308&page=1

Tack för tipset..
mvh acinna

Annons