Ska jag, eller inte?

#1 - 26 november 2007 15:04
[CENTER][SIZE=3]
[SIZE=3]Hej,[/SIZE]
[/SIZE][/CENTER]

Jag har en höggravid platy hona som snart ska föda (innom v. 48). Jag har kardinal tetror och palettciklider (palettcikliderna är högst 2.5 cm stora). Ska jag flytta över tetrorna och cikliderna till mitt andra akvarium så länge? För min andra hona har förlorat hela hennes kull pga det :S vad tkr ni?
#2 - 26 november 2007 15:21
Yejjeh skrev:

Jag har en höggravid platy hona som snart ska föda (innom v. 48). Jag har kardinal tetror och palettciklider (palettcikliderna är högst 2.5 cm stora). Ska jag flytta över tetrorna och cikliderna till mitt andra akvarium så länge? För min andra hona har förlorat hela hennes kull pga det :S vad tkr ni?

Flytta den du om du nu vill ha kvar ynglen, de lär inte bli långlivade med de kompisarna i akvariet.:)
#3 - 26 november 2007 15:25
tummen skrev:
Flytta den du om du nu vill ha kvar ynglen, de lär inte bli långlivade med de kompisarna i akvariet.:)

Åh tack :D
#4 - 26 november 2007 16:56
Men jag har ett problem, mitt andra akvarvarium är redan överbefolkat så jag kan inte flytta mina fiskar. VAD SKA JAG GÖRA NU!? Jag har ett "skelett" av en yngelkassa men dock inget nät. Kan jag ha något annat som nät? Eller finns det något annat sett jag kan rädda ynglerna på? Snälla svara hon kommer att föda snart :(
#5 - 26 november 2007 17:18
fixa täta växter.
#6 - 26 november 2007 17:20
Annaica skrev:
fixa täta växter.

Ja, det skulle kunna gå, men jag har mistankar om att hon kommer att yngla i natt.. Så finns det något jag kan göra med yngel kassen eller något?
#7 - 30 november 2007 11:08
Yejjeh skrev:
Men jag har ett problem, mitt andra akvarvarium är redan överbefolkat så jag kan inte flytta mina fiskar. VAD SKA JAG GÖRA NU!? Jag har ett "skelett" av en yngelkassa men dock inget nät. Kan jag ha något annat som nät? Eller finns det något annat sett jag kan rädda ynglerna på? Snälla svara hon kommer att föda snart :(

Du kan ju ta vanligt "gardintyg" som du köper i tygaffären, tänk i så fall på att skaffa en tygbit som är av något syntetmaterial.....

men jag skulle schansa och hppas på det bästa...
#8 - 29 december 2007 12:48
Går säkert bra att göra en kasse av tunna strumpbyxor. :)
#9 - 2 januari 2008 22:37
Dada skrev:
Går säkert bra att göra en kasse av tunna strumpbyxor. :)

Med stora maskor då, annars beckar de snart igen....
Har amn för mycket fisk så får man så småningom ta konsekvenserna av det och gallra bort det som passar in sämst i akvarierna i detta fallet skulle jag ta bort paletterna.

Annons