Hde ett gäöng med nästan vuxna guppysar som bodde ihop med några palettciklider som har lekt och nu vaktar sina yngel, och det har gå¨tt allmänt bra, ingen skadad fisk eller liknande
när jag kom hem idag så var det förödelse i akvariumet som mötte mig. en guppy hade klarat sig undan med några nafs ur stjärfenan, en hade dött, en försvunnit (har fortfarande inte hittat honom) och en som har lite problem...
det är den sistnämnda fisken soom jag behöver lite hjälp med. han verkade väldigt groggy när jag fiskade upp honom ur akvariumet, simmade långsamt och mycket osmidigt. han har fått hela stjärtfenan uppäten.
När jag sedan lade honom i ett karantänskar så vände han helt plötsligt buken uppåt. Han simmar frtfarande lika segt sdom förut, men med magen uppåt. Om jag vänder på honom så håller han sig på rätt köl en stund, men vänder sedan på sig. Finns det något jag kan göra för att hjälpa honom eller är det avlivning direkt som gäller? vill helst inte ta bort fisken, det är en av mina favoriter..
svara snabbt!