Ska han se ut så här??

#1 - 12 november 2006 10:48
Jag har tittat på lite olika bilder på gibbisar och sett att vår inte ser ut som de på bilderna.. Han (hon?)...hmm, svårt att förklara...har liksom "skägg" på sidorna av munnen det är liksom skin flärpar som hänger. Har sett på bilder att andra har som spjut på sidorna av munnen men på våran så är det som en utväxt med hud som hänger...

*undrar om någon alls fattar vad jag svammlar om*

Här finns iaf nån bild på honom.. inte de allra bästa men det kanske går att se nånting?!!
http://www.bsd-guide.net/peo/

Han har även en vit utväxt i munnen som också synns på bilderna.

Vi har haft "Skuggan" i snart 2år och han har vad vi kan minnas alltid sett ut så här! Förövrigt är han ca 23cm lång väldigt pigg, aktiv och matglad.

Är det någon som vet vad dt kan vara för fel på honom eller kan han se ut så bara??

Sen så upptäckte vi igår att han har 2 små hål i ryggfeenan som inte fanns i förrgår.. de synns också på bilderna!

Jätte tacksam för alla svar som kan hjälpa oss med vår lilla Skugga.
#2 - 12 november 2006 11:32
Om "Skuggan" sett ut som han gör, så är det nog inget att vara orolig för. (det är fö omöjligt at se vad det är på bilderna)

Hålen är inget att oroa sig över, kommer läka av sig själv. Så länge vattnet är ok, och fisken äter och är i god kondition.
#3 - 12 november 2006 21:36
Den ser konstig ut i munnen, så jag skulle lägga upp bilder på www.goc.se för att se vad de där har att säga.

//Calle

Annons