ska du på auktionen i bollmora 2 feb

#1 - 4 januari 2007 19:36
ska du dit,vad ska du sälja.vad är du intresserad av att köpa.
#2 - 5 januari 2007 23:21
Jodå, jag kommer att försöka åka både till Bollmora och till Handens loppis den 11:e februari. Jag kommer att utöka mitt sortiment av Killis i första hand men eftersom jag har lite av varje hemma i olika akvarier så kan både ciklider, räkor (om det mot alla odds finns någon sort som jag inte redan har[:D] ) och minifiskar av olika arter vara av intresse för mig. Växter är en självklarhet:) :)
#3 - 6 januari 2007 09:04
ja alltid hittar man nåt
#4 - 6 januari 2007 15:40
Vart är den i bollmora, och vad finns det?
Måste man vara "medlem" på något sätt för att komma in?

Första auktionen:D
#5 - 6 januari 2007 15:52
http://www.bollmoraakvarieklubb.org/

Detta är länken till hemsidan med alla fakta som du behöver. Självklart behöver du inte vara medlem för att köpa :) :)
#6 - 6 januari 2007 15:57
Ett litet OBS!! Auktionen är den 25:e feb inte den 2:a feb ;) ;)
#7 - 6 januari 2007 16:02
Ok, tack så mycket
vi kanske ses där[:-116]

En extra fråga,brukar det säljas några räkor,typ cr eller körsbär där?
#8 - 6 januari 2007 21:28
Jag ska dit...:)
Det kommer nog finnas någonting för alla, det brukar det göra;)
#9 - 7 januari 2007 21:25
jag ska sälja av mina blackmolly,jätte vallensiera i massor,och anubia.hoppas det finns intresse av detta.själv är jag ute efter gupppisar och räkor jag hoppas att det säljs något sånt ochså
#10 - 8 januari 2007 03:08
Så trevligt att det blir en auktion till i Bollmora.. trodde det bara var på hösten där.. att Nynäshamn har en storauktion snart det vet jag, men trodde det var akvarie loppis på gång..

Klart jag kommer, alltid trevliga auktioner i Bollmora.. Jag är alltid på jakt efter ngt. Sälja brukar jag inte, är så morgontrött.. arbetar natt så bara att vara ngn stans klockan 12.00 är en bedrift för mig. Men är det ngn som vill ha ngt av det jag har så tar jag ibland med...

Men missa nu inte detta o ni som inte varit på auktion passa på.

Ses i Bollmora !
#11 - 11 januari 2007 20:46
är det någon som ska ta med och sälja några räkor så är jag intresserad
#12 - 11 januari 2007 21:09
Jag med...

fairing skrev:
är det någon som ska ta med och sälja några räkor så är jag intresserad

:) och även bra, tåliga växter, mossor m fl.

Kanske även pumpar och värmare?
#13 - 11 januari 2007 22:03
Har aldrig hört talas om bollmora vart ligger det? Jag är faktiskt ganska intresserad av att åka dit och kolla lite om det inte är allt för långt:)
#14 - 11 januari 2007 22:26
Tyresö...

Liinda skrev:
Har aldrig hört talas om bollmora vart ligger det? Jag är faktiskt ganska intresserad av att åka dit och kolla lite om det inte är allt för långt:)

Det ligger en kvart från Gullmarsplan, i Stockholm alltså... ;)
#15 - 11 januari 2007 22:58
Japp, jag ska både dit och på Haninges akvarieloppis.

Är ute efter ancistrus, stora svärdbärare, paletter och någon corydoras, och en massa växter, stora som små, helst tåliga. Har ni nåt sånt får ni gärna ta med er ;). Kanske att jag köper en liten lysramp+värmare till yngelakvariet om det finns.

Ni som varit på Haninges loppis förut, fanns det mycket grejer och var det "slagsmål" om fiskar&växter eller kunde man lugnt gå runt och titta utan att behöva springa runt för att få tag i det man vill ha?
#16 - 12 januari 2007 13:25
Definitivt kommer jag dit. Skulle gärna sälja av ett stim svarta neoner och fyra stycken oidentifierade pansarmalar, som jag fått i present men inte egentligen har plats för, men jag betvivlar att jag kan få fast dem.
#17 - 12 januari 2007 13:41
Vart ligger Bollmora?
#18 - 12 januari 2007 14:07
Titta på tidigare inlägg i denna tråd där jag har lagt upp en länk till auktionens hemsida.

Där finns också en karta :)
#19 - 12 januari 2007 17:11
#20 - 12 januari 2007 19:58
Observera datumet för auktionen

[SIZE=5]25:e Februari[/SIZE] ;)

Löning och allt, ta på "spenderarbrallorna" :D
#21 - 13 januari 2007 20:25
nu har jag bestämt mig ska sälja alla mina black molly,ancistrusar,stora o små och lekpar,jätte vallensiera,hornsärn.på auktionen är det någon som vet måste man vara kvar tills auktionen är slut eller kan man lämna kontonr så man slipper vara kvar hela auktionen.
#22 - 13 januari 2007 21:33
fairing skrev:
nu har jag bestämt mig ska sälja alla mina black molly,ancistrusar,stora o små och lekpar,jätte vallensiera,hornsärn.på auktionen är det någon som vet måste man vara kvar tills auktionen är slut eller kan man lämna kontonr så man slipper vara kvar hela auktionen.

Åh, jag är ju i princip intresserad av allt det du ska sälja :D

Är ute efter ett lekpar ancistrus och en massa växter, bl.a. valisneria och hornsärv :).
Ska du sälja detta på loppisen eller på auktionen?
#23 - 13 januari 2007 21:59
Jag kommer vara där,kommer att sälja ancistrus,prinsessor,egyptiska munruvare och kanske några olika svärdbärare.Sen hoppas man ju alltid att man hittar nått "kul"
#24 - 13 januari 2007 22:02
Känns som att det kommer vara en del ancistrus där, kul för mig ;).
#25 - 13 januari 2007 23:23
Ancistrusar Finns Det Alltid Gott Om.jag Ska Bara Sälja På Auktionen.när Va Loppisen
#26 - 14 januari 2007 07:06
Den 11:e feb i Haninge här är länken:

http://www.haningeakvarieforening.se/
#27 - 14 januari 2007 07:32
fairing skrev:

Det går bra att lämna kontonr;)
Ett tips är attman lägger "dussinvaror/billiga" växter/fiskar/tillbehör på det fasta bordet, där man sätter priset själv;)
#28 - 14 januari 2007 11:41
Alla ni som varit på akvarieloppis förut; hur går det till?
Är det så att alla grejer ligger på bordet så får man gå och plocka det man vill ha eller sköts det på annat sätt?

Tacksam för svar/Sandra
#29 - 16 januari 2007 17:31
Dom artiklar som ligger på "fasta bordet" har ett fast pris.
Det betalar man för direkt så är det ditt.
Det som auktioneras ut är märkt med nummer och artnamn och kommer ut i slumpvis ordning.
Man kan både före och under tiden gå och titta på växter och fiskar så att man vet vad man är intresserad av och vilket skick det är på det som skall säljas.
Sedan funkar det som på en vanlig auktion med utropare ;)
Kom dit bara, det är alltid någon man kan fråga om man är osäker ;)
#30 - 16 januari 2007 20:13
Dom artiklar som ligger på "fasta bordet" har ett fast pris.

Det betalar man för direkt så är det ditt.

Det som auktioneras ut är märkt med nummer och artnamn och kommer ut i slumpvis ordning.

Man kan både före och under tiden gå och titta på växter och fiskar så att man vet vad man är intresserad av och vilket skick det är på det som skall säljas.

Sedan funkar det som på en vanlig auktion med utropare ;)

Kom dit bara, det är alltid någon man kan fråga om man är osäker ;)

Tack :).

Hur går akvarieloppis till då? Är det som att allt är på ett fast bord, man går och plockar det man vill ha eller?
#31 - 16 januari 2007 20:39
SandraW skrev:
Tack :).

Hur går akvarieloppis till då? Är det som att allt är på ett fast bord, man går och plockar det man vill ha eller?

Japp :)
#32 - 17 januari 2007 17:08
är det ingen som ska sälja några räkor det är jag intresserad av att köpa.
#33 - 21 januari 2007 16:57
Brukar dyka upp det mesta ;)
#34 - 21 januari 2007 17:00
fairing skrev:
är det ingen som ska sälja några räkor det är jag intresserad av att köpa.

Vilka sorter är du intresserad av då?
#35 - 21 januari 2007 17:23
Fiskar och andra akvariedjur i glasburkar, funkar det med kylan i februari?
#36 - 21 januari 2007 17:29
Katharina skrev:
Det ligger en kvart från Gullmarsplan, i Stockholm alltså... ;)

Vilken buss tar man från Gullmarsplan? Hittar bara vägbeskrivning hur man kör bil.
#37 - 21 januari 2007 17:55
crystalred och white pearl
#38 - 21 januari 2007 18:02
Ophelia skrev:
Vilken buss tar man från Gullmarsplan? Hittar bara vägbeskrivning hur man kör bil.

Blå bussarna 873 eller 875, enligt www.sl.se - och från Gullmarsplan till Tyresö C tar det 17 minuter. Vi ses på auktionen [COLOR=darkorange]den 25 februari [/COLOR][COLOR=black]klockan 12.00! :D [/COLOR]
#39 - 21 januari 2007 18:09
daniel60 skrev:
Blå bussarna 873 eller 875, enligt www.sl.se - och från Gullmarsplan till Tyresö C tar det 17 minuter. Vi ses på auktionen [COLOR=darkorange]den 25 februari [/COLOR][COLOR=black]klockan 12.00! :D [/COLOR]

Tack så mkt :) . Det blir första gången. Visste inte ens att det fanns auktioner för detta.
#40 - 23 januari 2007 17:58
Malinitzi skrev:
Fiskar och andra akvariedjur i glasburkar, funkar det med kylan i februari?

Dom flesta som kommer har med sig frigolit-lådor som dom transporterar sina inköp i, även frysväska går bra, bara låta den stå öppen i lokalen så den har rumstempreatur och sen sätta på locket när du lämnar, håller temperaturen mycket bra, man kan även isolera påsar/burkar lite xtra med lite tidningspapper,trasor,filtar, är det xtremt kallt kan man använda kylklampar som man värmt upp till lite mer än rumstempratur;)
#41 - 23 januari 2007 18:12
Jösses:) hade ingen aning om dessa loppisar och auktioner..bor i o f i Östersund....har ingen aning om vad som finns här omkring??;)
Det måste ju vara hur kul som helst..
#42 - 27 januari 2007 14:57
är det ingen som ska sälja något härifrån eller
#43 - 27 januari 2007 19:33
Vill bara notera att aktuellt datum för auktionen är den [SIZE=5]25/2[/SIZE] ;)

Välkomna.
#44 - 7 februari 2007 15:54
Jag bor i Haninge och tänker såklart gå på loppisen. Men hur dags börjar den? Jag kunde inte hitta det på hemsidan.
#45 - 7 februari 2007 16:09
Sniff skrev:
Jag bor i Haninge och tänker såklart gå på loppisen. Men hur dags börjar den? Jag kunde inte hitta det på hemsidan.

Jag mejlade och fick till svar att inlämningen av varor börjar 11.00 och loppisen 12.00 på söndag.
#46 - 7 februari 2007 16:22
hur brukar utbudet av bra fina guppys vara på auktionen?
#47 - 8 februari 2007 23:04
Bollis Auktion ett måste !

wierdalien skrev:

Det brukar vara över 1000 poster som säljs på Bollmoras Auktion. Alla typer av fiskar, tillbehör, växter, akvarier, foder och mycket mer. Lekhörna för de små. Det finns även något som kallas för fasta bordet. Där ligger massor av prylar, även fisk, som kan köpas direkt utan att man måste ropa in det på auktionen. Förra gången fanns det runt 1200 olika poster som såldes. Full fart från 12.00 till 18.00. Även om man inte köper något är det en upplevelse. Cafeteria finns också.
Vi ses i Bollmora (Tyresö / Stockholm)
Ordna eventuella samresor eftersom det kommer folk från alla håll och kanter.
onlyme
#48 - 8 februari 2007 23:26
Vågar man komma med ett litet "förmanande pekfinger"?

Jag har sett hur folk tittar på fiskar på auktionerna. De tar upp en påse/burk, snurrar den några varv för sedan vända upp och ner på påsen/burken och nästan slänger tillbaka fiskarna på bordet..

Rätt stressande för fiskarna tror jag.. Stressigt att vara instängd och bli betittad och så ska de få sådan behandling..
Så var snälla emot fiskarna på auktionen:)
Syns den 25 feb!
#49 - 9 februari 2007 01:50
wierdalien skrev:

Det som brukar finnas är Endlers och ibland en o annan vildform till. Har man tur kan det dyka upp ngn svärdvariant också, men man ser det inte på alla auktioner. Triangelstjärtsguppy ser man en del, men tycker oftast inte att kvalitén är den bästa, men man kan ha tur.. Det är inte så ofta man ser guppy på auktioner som är "renrasiga", men bryr man sig inte om det kan man säkert hitta fiskar man tycker om.
#50 - 9 februari 2007 06:36
wierdalien skrev:

Det kommer att finnas hundratals guppies. Vildform/endlers är garanterat, liksom blandade odlingsformer. Oftast säljs åtminstone några poster 'rena' odlingsformer, dvs med namn ("blue moscow" tror jag det var som det fanns ett gäng av förra rundan). Priserna är kring butikspris i början av auktionen, progressivt lägre ju längre dagen går, och skamlöst låga precis i slutet.
#51 - 17 februari 2007 17:22
maxrobban ska du sälja av några av dina guppisar på auktionen.
#52 - 23 februari 2007 21:51
Jag kommer att tömma ett akvarium på Guppy med bl.a. Endlerys.
Lasse

Annons