För mig e en odlad diskus oxå en skitfisk ;)
Men kolla, barber är odlade i åtskilliga generationer i vanligt sketet svenskt kranvatten, samma med guppy etc och DISKUS.. DET SPELAR INGEN ROLL VILKET pH fisken går i!
Du kan ha de i vilket vatten du vill, surt eller basikst, det SPELAR INGEN ROLL! jag förstår inte, tror du att odlade tigerbarber mår bättre om de får vara i surt vatten???????
Tack erikthur, precis vad jag försöker säga. En sönderodlad fisk har ju ingen aning om i vilket vatten den "ska" ha, för de kan ju inte läsa LOL ;P
Att inte hålla tigerbarber med långfenade fiskar som guppy samt endast hålla 3st individer är dock ett korrekt råd, men att det e vattenvärdena som är "knas" det är ju som sagt förkastligt...
Så klara om du haed malawi, skulle inte du ha ancistrusmalar då? :P
haha "nej de kommer från sydamerika och ska ha surt vatten". Att de har odlats i svenskt kranvattem, det vatten jag håller mina fiskar i, det spelar ingen roll, för de VILL ha surt vatten för det är så i deras "naturliga" miljö. Nu eftersom de är odlade i sverige under en lååång tid så är ju svenskt kranvatten dereas naturliga miljö...
Och var skrev jag att diskus är "höjden av akvariefisk"? jag kan ju säga att den tillhör toppen iaf...
Och man tror inte i kyrkan om du vill veta. Du tror på att Jesus kristis är Guds son och din frälsare hela tiden oavsett plats du befinner dig på. Hur gammal är du som kommer med sådana påståenden?