Ska Aquarelle sluta tillverkas?

#1 - 16 november 2009 23:42
Fick höra ett rykte idag om att Philips ska sluta tillverka akvarielysrör. Detta kommer från en person med god insyn i branschen, men vet i tusan om man kan lita på det helt ändå. Något annan som hört nått?
#2 - 16 november 2009 23:50
Nope, men man slutar aldrig förvånas.
Skulle iofs kunna tänka mig att det är T8 som på sikt kommer att försvinna, men att de helt plötsligt skulle sluta tillverka dem vore lite tragiskt...
#3 - 18 november 2009 22:09
Nu har jag hört det från fler håll så det verkar inte bättre än att de ska sluta göra dem.
#4 - 19 november 2009 08:46
Har faktiskt reagerat på att det finns så mycket att välja på till en ganska smal hobby.

Tyvärr köper nog många vanliga rör eller tar det som finns när det gäller akvarium av ren okunskap.

Trodde dock inte att Aquarelle skulle sluta. Många här verkar ju förespråka dem.

Som tur kör man bara med Power GLO och tycker att de ger finare ljus och växterna gillar dem.

Hade 2 identiska räk-kar med båda rören, ca 1 månad mellan i inköp. Blev fel då :)
I det med Power GLO så växte vallisneria oroväckande mycket snabbare. Exakt lika akvarium som stod med 30cm mellanrum, likadana pumpar, lika temp och samma sorts och antal invånare.

Kanske ren slump men det var lite konstigt att växterna reagerade så olika.

När jag köpte sist så fick jag veta att den handlaren rekommenderade just Power Glo och körde enbart sånt i butiken och hemma :)

Annons