Oavsett vilket så har Åke aldig visat något missnöje när det kommit till vattentemperaturen.
Det vattnet jag hällt ner fiskmedicinen i, ska fiskarna (jag la över mina 2 neontetras också, inte värt att anta att de är friska) vara i det hela tiden eller ska vattnet bytas efter en tid? Stod nämligen att behandlingen skulle pågå i 5 dagar.
Du har rätt i att det ska vara i 5 dagar där :) Kör själv general tonic när jag är så illa tvungen och redan testat salt [har dock inte haft någon i så illa skick som Åke verkar vara i.. än]. Så låt stå i 5 dagar, sedan ett vattenbyte och gärna lite nya filterbakterier. Någon sa att det kunde vara värt med 3 kurer så häll i nästa laddning dagen efter.
Inte säker på hur mycket vatten du borde byta dock, jag brukar ta omkring 80% [den gröna färgen är ihärdig!] första dagen och självklart med vattenpreparat och extra bakterier - annars vore det ju för illa. Men som sagt, det är bara jag och kanske har någon ett bättre förslag på bytesmängden där! :)
Hoppas han blir bra! Har själv en teleskopis som haft lite otur med ett öga som trillade ur, så lilla Doebbels simmar runt enögd och hade en infektion på det friska för ett tag sedan, men det verkar släppa iaf. Vettesjutton hur mycket hon egentligen ser men mat lyckas hon få i sig i alla fall, senare när jag skaffat ett till stort ska hon få flytta dit och slippa dom 2 andra tjockisarna till slöjisar som matkonkurrenter.
As for temperaturen så uppskattar de lite varmare än guldisar. Dom är ju väldigt skilda arter nuförtiden och har blivit odlade i ett par hundra år nu.. Eller ännu längre? Minns inte helt. Så ha det lite varmare så kickar medicinen ordentligt. Se bara till att genomströmningen är god så syre och sådant håller sig bra.