Hur klarar ni er från att köpa alla akvarier ni ser? Har haft akvarier i massa år när jag var yngre, men då mest som sällskap/möbel. Mao så var det intressant men läste kanske inte så mkt om det. Sålde av det lilla jag hade då samtidigt som jag flyttade till sthlm. (Skulle bo väääldigt litet)
Var husvakt i somras åt sambons föräldrar som hade ett litet kar. Insåg då hur mkt jag saknade att ha akvarium hemma. Några veckor senare stod det ett 110 liters hemma. För mig som aldrig haft större än runt 80 liter innan var det jättestort. (Jaja jag vet... men det kändes stort då) Tog nån vecka så började jag planera nästa kar hemma. Ett yngel/karantärskar skulle det bli. Kunde få min svågers extra kar som bara stod på vinden o samla damm. Men plötsligt kändes inte det tillräckligt heller...Ville hellre ha nåt stort, så att jag skulle känna att nu när jag har detta stora får det räcka! Gick väl lite emot min sambo när jag helt utan förvarning berättade att jag ringt på en annons om ett 375 l. När han hämtat sig från chocken tyckte nog han att det var lite roligt ändå. (önsketänkande från min sida?)
Och nu är jag på jakt igen... fast denna gång SKA det bli ett litet ca 30-40 liters till räkor/yngel o dyl.
(Men har förhoppningar om ett ännu större i framtiden, då jag visade gubben en broschyr om Btn bakgrunder igår och han blev jättefashinerad)
Hur var/är det för er?! Hur får ni era familjer med på köpen osv...
Hej jag heter Maria och jag är beroende...