Börjar nu äntligen återvända till de levandes skara - efter två veckors & två penicillinkurers eländig vårförkylning. [B)]
Det började dagen efter sonens födelsedagskalas..förrförra söndagen, med feber. På torsdagen kröp det upp i öronen - öroninflammation..på söndagen efter satt det i bihålorna..i onsdags var det på väg ner i lungorna - medicinbyte! Har tillbringat en vecka med att sova i fåtölj!! Stackars gubben min har fått sköta ALL markservice härhemma.
Men nu så, på "mors dag" - känns det som att det äntligen börjar vända!
Io.fs så skrattar alla åt mig när jag försöker prata *kraxkraxkråka*, och jag är lomhörd som en gammal gumma och frågar ständigt "-Vasaaaaa du???" + har TV:n på högsta volym (lock i öronen efter öroninflammationen)... men det KÄNNS lite bättre! [:o]
Och ett gulligt litet "tavelhjärta" som det står Jag älskar dig mamma" på (från sonen), ett fint ljusarrangemang (från dottern)och en lååång kram & gosestund i sängen med Disneydax på tv:n kan också göra underverk för sjuka mammor :D
Och eftersom JAG inte varken kan eller orkar åka och fira min lilla mamma, så kommer hon HIT med en cheesecake senare i eftermiddag.
M.A.O går det nu ingen större nöd på mig - jag ser en ljusning :p
På fiskfronten allt lugnt. En sak gjorde mig glad häromdagen:
- Jag har ju mist mina platyhannar i höstas och har haft diverse trubbel i platyburken varpå jag ej har fått upp så mycket yngel heller. Jag har 4 halvstora på tillväxt, och alla har sett ut som tjejer. Men har man sett på f#n - häromdagen såg jag att "Tigers" analfena håller på att ombildas till ett gonopodium :D. Så OM han klarar sig har jag snart en ny liten tupp i hönsagården!! Och en väldigt söt sådan - orange wagtail med svarta "ränder/fläckar" på kroppen..en liten tiger helt enkelt :D
Hoppas och antar att värsta strulet är över nu! Tror det var diverse parasit/bakterieangrepp. Efter medicinering har även det allra minsta ynkliga ynglet "Fjant" vuxit ikapp de andra, och är nu definitivt ingen liten fjant längre!
[COLOR=blue]Edit:[/COLOR] [COLOR=blue]Är f.ö väldans less på alla klagovalser på allt och alla från vissa i forumet. Har den ena inte för litet akvarium, så har den andra idiotiska åsikter och den tredje är konstig??? Tycker det är s#tans så tråkigt och skapar himla dålig stämning. Klagomuren nästa!! Och andra har så tråkig attityd så man bara vill.. *blöök*[/COLOR]:mad: :(
/[COLOR=indigo]snörvel & fräs från Västerås[/COLOR]