Sjuka sidfenor.

#1 - 12 september 2007 12:56
Har en gurami som jag för ett tag sedan upptäckte små vita fläckar/streck på fenorna på. Sidfenorna då, de som är efter huvudet. Gick till djuraffären, och fick costapur att medicinera med. Fenorna är ju inte så jättesynliga av sig, de är genomskinliga och snabba och svåra att studera. Hur som helst så gjorde costapuren ingen skillnad, och eftersom fläckarna/strecken då var så få så tänkte jag att fenorna kanske såg ut så bara. Men nu tog jag mig en titt på fenorna igen såg jag att fläckstrecken hade blivit fler, och vad värre var, fenorna var trasiga och delvis borta helt. Vad är det här, och vad gör jag åt det? Hjälp. :(
#2 - 16 september 2007 17:10
Läs denna artikel och titta om nåt stämmer?
Sammetssjukan låter lite misstänk enligt mej.:)
http://www.zoopet.com/index.php?option=com_contest&task=view&1d=242&Itemid=123
#3 - 16 september 2007 17:37
"Sidan du försöker nå finns inte."

Gissar att du menar sjukdomssidan, den har jag redan tittat på. Men det verkar som att det har uppstått en alldeles ny sjukdom i mitt akvarium, för jag frågade i djuraffären och han sa att han aldrig hade hört talas om något liknande. Men jag ser ju vad jag ser. :/
#4 - 16 september 2007 18:17
maria_ skrev:
"Sidan du försöker nå finns inte."

Gissar att du menar sjukdomssidan, den har jag redan tittat på. Men det verkar som att det har uppstått en alldeles ny sjukdom i mitt akvarium, för jag frågade i djuraffären och han sa att han aldrig hade hört talas om något liknande. Men jag ser ju vad jag ser. :/

har du bild?
#5 - 16 september 2007 21:08
Nej, då hade jag väl redan lagt upp den.. De fenorna är så svåra att se ändå..
#6 - 17 september 2007 19:47
Ta ut den sjuka fisken ur akvariet!:)
#7 - 17 september 2007 20:37
Har ju ingenstans att göra av den. Tänker inte ha ihjäl den nu, jag tycker synd om den.
#8 - 18 september 2007 19:18
Är någon av dem andra smittade?

Annons