Hej!
För ett tag sen hade jag en guppy som betedde sig konstigt, låg nere bland växterna och mella stenarna, jag reagerade inte på det först för hon hade gjort så innan och efter det hade det varit fullt med yngel i akvariet, men sen dog hon, men vi trodde att det var för att hon var gammal, men efter det har nästan alla yngel vi hade dött och många "stora" guppys också. Dom gör prec samma som den som först dog, jag läste lite här på forumet och det liknade bukvattensot väldigt mycket, men fiskarna blir inte mörkare utan dom bleknar och blir nästan helt vita, dom andra fiskarna som blivit sjuka var väldigt ljusa innan, men den som har blivit sjuk nu var svart och nu har hon faktiskt blivit mörkare igen, så jag trodde att hon blivit frisk, men nu har hennes stjärt "klumpat" ihop sig och det har kommit rött "mögel" längst ut på stjärten.
Det har varit rätt så stressat i akvariet det senaste för vi har olika akvarium och fiskarna i mitt akvarium har flyttats till min systers ett tag och hon har ett strömt akvarium (det har inte jag), och sen tillbaka för att jag skulle rengöra mitt. Men det har vi gjort innan och dom har inte mått dåligt utav det.
Jag tror allt började när vi köpte en ny hane, men han verkar fortfarande frisk.
Är det någon som vet hur man kan bota mina fiskar?
Tack på förhand, Sara.