Sjuk Slöjstjärt

#1 - 31 mars 2008 17:52
Köpte två slöjstjärtar för tre dagar sedan. Nu har den ena börjat ligga på botten mest och har som blödningar runt munnen. Är detta en sjukdom. Han beter sig som han vore sjuk. Nu när jag kom hem, så satt han mellan pumpen och glaset. Kanske bäst att ta bort honom från resten av gruppen.blide ettbild tvåbild trebild fyra
Ursäkta de dåliga mobilbilderna.
#2 - 31 mars 2008 18:49
Ser inte ljust ut för den stackaren :(
#3 - 31 mars 2008 18:58
Vad kan det vara? De andra fiskarna verkar må bra. Denna har varit lite slö sen jag fick den.
Kan man lämna tillbaka sjuka fiskar. Jag gav 55:- för en sjuk slöjstjärt. Känns lite sådär.
#4 - 31 mars 2008 19:06
oakhammer skrev:
Vad kan det vara? De andra fiskarna verkar må bra. Denna har varit lite slö sen jag fick den.

Kan man lämna tillbaka sjuka fiskar. Jag gav 55:- för en sjuk slöjstjärt. Känns lite sådär.

Tycker du ska ta med fisken (död eller levande) tillbaka till affären så fort som möjligt tillsammans med ett vattenprov. Affären vill gärna ha vattenprovet så de kan utesluta att vattenkvaliteten är dålig hos dig.
#5 - 31 mars 2008 19:25
Ja det var en bra ide, det skall jag göra.
#6 - 1 april 2008 09:50
Idag flöt den i karet...snyft. Nu skall jag se vad dom säger i affären.
#7 - 1 april 2008 09:53
oakhammer skrev:
Idag flöt den i karet...snyft. Nu skall jag se vad dom säger i affären.

Beklagar, men det såg ju inte så ljust ut heller :(

Lycka till och stå på dig :) Glöm inte vattenprovet ;)
#8 - 1 april 2008 13:53
Jag fick en ny firre, utan att lämna vattenprov eller visa kvitto. Man måste se ärlig ut ;)
#9 - 1 april 2008 15:40
oakhammer skrev:
Jag fick en ny firre, utan att lämna vattenprov eller visa kvitto. Man måste se ärlig ut ;)

Vad bra :D

Bättre lycka denna gången då :p

Annons