Hej!
Idag köpte jag 4 st kurvciklider (2+2). Alla såg pigga ut i affären, men jag titta nog inte tillräckligt noga... Alla 4 kurvcikliderna ser friska ut utom en av honor. Hon "kliar" sig mot botten, stenar och växter. Inte hela tiden men ganska ofta. Hon "kliar" sig liksom i ryck, då hon vänder ena sidan mot det hon tänkt klia sig mot. Det är inte allt heller. Hon har en liten vitgrå "vårta" (ursäkta kom inte på något bättre;)) precis där ryggfenan börjar, det kanske är ett sår eller en större parasit? "Vårtan" är ca 2 mm hög och 1 mm lång. Förutom detta så simmar, andas och ser hon normal ut. Hon äter också (har provat).
[COLOR="black"]Borde jag lägga henne i en 10 l hink med filter och doppvärmare för att inte "vad det nu är" ska kunna smitta andra fiskar?[/COLOR] :confused:
Har inget annat utom ett smutsigt 60 L, det känns lite konstigt att flytta upp det, rengöra det osv bara för en fisk som bara varit i akvariet 1 timme. (dessutom vill nog inte husets andra invånare att jag startar ett till kar;))
et är ju nästan omöjligt att säga vad det är utan bild, men du kan ju svara på om du tycker jag ska "lägga" henne i 10 liters hinken:)