Sjuk eller bara knasig!?

#1 - 30 december 2003 10:15
Jag har en ancistrus, en mal alltså. För några veckor sedan så såg jag min mal hane ligga på rygg i gruset strax under sin favorit sovställe. Han brukar hänga uppochner i roten o sova/vila på dan, men så såg jag en dag att han typ "tappat greppet" med munnen o släppt taget så han låg på rygg i gruset, han andades som vanligt, men jag petade på han med håven för att kolla läget o så simma han bara iväg. Han äter o härjar runt i akvariet som vanligt, men så har jag sett han ligga så nu 4 gånger till precis likadant på samma ställe... Tycker han att det är skönt o ligga så eller vad är det frågan om? När han släpper taget om roten, så "faller han" typ 0,5-1cm.

Hmmm, någon som vet?!?
#2 - 31 december 2003 13:28
När en av mina gamla ancistrus gjorde så dog den. Den satt och sög på rutan och helt plötligt tappade han greppet, föll bakåt och landade på rygg i gruset. När jag petade på honom simmade han bort. Tror han var på väg att då då, men blev rädd. Dagen efter hade han simmat in under roten och dött där....[xx(]
#3 - 31 december 2003 13:47
Ja, det är så fint med de som ger tröst.
#4 - 31 december 2003 17:49
Jag ville bara dela med mej för din information. Eller du kanske oxå tror att han bara tycker det är skönt att ligga så?...=P HM!
#5 - 31 december 2003 18:07
Jag har en jättestor ancistrushona som brukar ligga på rygg och "sova". Hon mår hur bra som helst ;-) (lite knäpp kanske)!

Annons