sjuk corydoras juhli ?

#1 - 24 juni 2006 09:43
Hej alla på zoopet ! Jag har ett stort problem som jag ej vet hur jag ska lösa.Det är så att en av mina malar har nog blivit sjuk tror jag , den har dom senaste dagarna blivit röd på fenorna som sitter på undersida. och den har blodutjutelse lita här och där på kroppen, har också blivit mörkare i färgen. vet ej om det är som den är sjuk eller gammal har haft dom i fyra år, och jag vet ju ej hur gammal en corydoras blir. Ska jag medicinera eller ? Har te påsar mot infektioner men vet ej om det är okej att göra detta utan att veta vad som är fel med honom ?
#2 - 24 juni 2006 23:27
4år låter lite lågt som max ålder, kollade på en fiskålder lista och där stog 5-16år för olika corydoras arter.

hur sköter du akvariet ?
vattenbyten växter filter matning ?
#3 - 25 juni 2006 09:59
Tack för svar ! jag byter vatten var 14 dag och dom får mal tabletter och vanlig fiskmat varierar lite med flingor och kulor, så dom har lite och välja på har en bra miljö annars med rötter växter och annat att gömma sig i, satte faktiskt i en te påse i går furamor P, och i dag ser han bättre ut har fått tillbaka sin färg och simmar mer nu än i går fast han har fortfarande blodutjutelse lite här och där. Glömde skriva att jag har ett Rena filter

Annons