Sjuk black molly

#1 - 4 januari 2007 10:59
Köpte igår 4 black mollyn. 3 av de mår bra, simmar omkring o söker föda. Men den 4:e är långsam o apatisk. Den har något vitt runt ena sidofenan, runt fenroten lixom. Den vill heller inte röra så mycket på den fenan..
Jag har försökt söka i böcker/på nätet om sjukdomar, men inget tyx passa in precis. Kan den vara skadad? Vad skall jag i sådana fall göra? :confused:

Tacksam för svar!
#2 - 4 januari 2007 11:23
Reklamera den där du köpt den.
#3 - 4 januari 2007 11:31
Hurdana är reglerna, har man 'bytesrätt' när det handlar om fiskar?
Så löjligt som det låter så kan/vill jag inte ringa till stället jag köpt den från för jag inte kan språket. Jag kan inte tillräckligt bra finska o stället jag köpte den ifrån är helt finskt.. Invecklat värre..
#4 - 4 januari 2007 11:35
Där jag köper mina akvariedjur har jag en veckas bytesrätt. Vid dödsfall, sjukdom eller ånger. Synd att du inte kan finska, inte jag heller men någon kanske kan hjälpa dej? Här på Zoopet kanske?
#5 - 4 januari 2007 12:03
Okej, nu ringde jag dit med min knaggliga finska och vi förstod varann på något sätt:) Han tipsa mig om att köpa General tonic, något bakteriedödande medel att behandla akvariet med. Han misstänkte att det kanske var något sår den fått som nu infekterats pga. flytten.
Jag får gå o köpa medlet o se vad som händer.
Ps. Låter bra med en veckas bytesrätt!
#6 - 4 januari 2007 12:20
Känner inte till medlet men det kanske hjälper, lycka till!

/DET ÄR FÖRFÄRLIGT GOTT ATT ÄTA HONUNG MEN DET FINNS ETT ÖGONBLICK ALLDELES INNAN MAN BÖRJAR ÄTA DEN SOM ÄR NÄSTAN ÄNNU BÄTTRE/ Nalle Phu
#7 - 4 januari 2007 15:51
Jag har haft samma sak,jag la i salt.Tog bara nån dag så vart hon bättre..
#8 - 5 januari 2007 08:47
Tyvärr hjälpte det inte. Mollyn dog igårkväll....:(

Annons