Har medicinerat med Furamor-p i 5 dagar nu men det har inte blivit bra.
Någon som vet vad det kan vara??

Lenmar skrev:[FONT=Comic Sans MS][COLOR=darkorchid]Går alla dessa fiskarna i ditt 180 liters akvarium? Personligen så tycker jag att det verkar vara ganska så stor fiskbelastning på filtret i så fall. Hur mycket filtervolym har du? Hur ofta byter du vatten? Hur mycket vatten byter du? Jag skulle tippa på att det är nån bakteriell sjukdom som härjar. Förr eller senare får man lätt problem när man har stor fiskbelastning.[/COLOR][/FONT]
janne dansk skrev:jag tyckar att .för det första du skall mäta nitrat , sedan med den belastning bör du byte 50% vatten i va ,OCH skaffa ett störra filter
mvh janne
janne dansk skrev:om du bytar 50% vatten o "vispar" runt"lite lät" í botten innan du bytar vatten ., tror jag inte du behöver att tillsätta något medicin
mvh janne
smegga skrev:
1 Mal, Leopard-acanthicus, L114
2 Ancistrus
1 Albinoancistrus
Erik Åhlander skrev:Jag tror Ancistrus har bitit på din Banjomal, om även L114 kan vara skurk i dramat har jag ingen aning om. Att Ancistrus kan ge sig på andra malar som inte simmar undan utan gömmer sig eller gräver ned sig vet jag däremot exempel på. Välj Ancistrus eller banjo!
Erik Åhlander skrev:Nej scalare och paletter kan dom inte ge sig på. Däremot kan dom ge sig på fiskar som inte simmar undan. Det är väl bra att dina banjomalar kan hävda sig.
Du får gärna rapportera vilken bakterie och hur du behandlar dem.
lenis3 skrev:jag hade problem med sår på ancistrusar. det visade sig vara dålig vattenkvalite pga dålig cirkulation
pröva att göra stora vattenbyten.
medicinering är det sista man ska göra.
lenis3 skrev:hmm ja det har du rätt i.. vet inte om den tål salt
men isf karantän+medicin?