sjuk

#1 - 2 november 2006 17:03
har en guppi som håller på att göra volter i vattnet med ryckiga rörelser. är den sjuk? och hur kan man bota fiskar kan man köpa något medel i fiskaffären ?
#2 - 2 november 2006 18:10
vart har du köpt fiskarna?
#3 - 2 november 2006 19:45
Kolla nitrit!
Hade samma problem med mina och då hade jag höga halter nitrit!
#4 - 2 november 2006 21:14
fräter det på nått sätt lr?
#5 - 3 november 2006 08:15
Vet inte men några av mina fiskar blev gala och gjorde volter i akvariumet!
Bokstavligt talat volter!
#6 - 3 november 2006 11:58
robinrobin skrev:
har en guppi som håller på att göra volter i vattnet med ryckiga rörelser. är den sjuk? och hur kan man bota fiskar kan man köpa något medel i fiskaffären ?

Hej är nybörjare,
men enligt de djuraffärer jag frågade så trodde de att mina guppisar hade parasiter eller bakterier. Jag medicinerade för det och de svagaste guppisarna dog ändå. De blev så taniga och fenan låg ner hela tiden, Så jag avvaktar med guppisar ett tag innan jag fått vana..:)

Ska väl kanske tillägga att jag fick en väldigt hög nitrit från början, för mycket fisk på en gång. Ingen upplyste detta för mig tyvärr
#7 - 5 november 2006 17:35
acinna skrev:
Ska väl kanske tillägga att jag fick en väldigt hög nitrit från början, för mycket fisk på en gång. Ingen upplyste detta för mig tyvärr

Vet hur de är... Samma sak hände mej och bara platyn överlevde. Så nu har jag bara en massa platy! :p
#8 - 5 november 2006 20:50
köp ett nitrittest..
nitrit får du om du har för mycket fisk och för lite filter

vilka fiskar har du och hur stort akvarie?
#9 - 11 februari 2007 20:47
hur viktigt är filtret ? jag har fått ta över ett akvarium, tror de har stått på vinden i 2 år, jag har tvättat ur det och så. har haft det i gång i 2 veckor. har 5 guppis och två malar, en av guppi honorna står bakom pumpen och vid vatten ytan, hennes fenor hänger ner och hon är smalare än de andra. jag provade mata lite men då åt hon inte så mycket. de andra fiskarna var mycket piggare på att äta. mitt akvarium är på 100 liter. filtret i pumpen är då jätte gammalt och inte använts på 2 år. ska jag köra utan filter så länge ?

Annons