självmordsbenägna sorgmanteltetror

#1 - 28 februari 2005 21:38
Jag hade sju st sorgmannteltetror i mitt 80 liters akvarium tillsammans med 4 st platy och en ancistrus. Nu så har två av mina sorgmaltlar hoppat ur akvariet, med en dags mellanrum. Har hittat dem på min matta ihoptorkade. Är det vanligt att de hoppar ur akvarium? Har haft dem i ett halvår och det är först nu som det har inträffat...
#2 - 28 februari 2005 22:01
hej
har du inte täckglas?

de flesta fiskar hoppar nog. Jag har sebrafiskar och är noga med att ALLA hål är övertäckta, även de där sladdarna till filtert och värmare sitter.. mitt tips är att du täcker över alla hål..
#3 - 1 mars 2005 11:00
Jag hade täckglas den första månaden, men har inte haft det sen dess och det har gått bra. Tills för i förrgår då de två som hoppade ut hoppade ut med en dags mellanrum, vilket tycker jag är lite konstigt...
#4 - 1 mars 2005 11:33
Hmmm för mig är det tvärt om med platyakvariet, det var under de första dagarna de hoppade ut (som tur var märkte jag det bägge gångerna och släppte i dem) sen har ingen försökt mer och det har gått bra i ett halvår. De kanske berättade för de andra att att det inte var så smart =)

Annons